Moderator: Redaktörer
phloam skrev:SHit vad snygga... perfekta till en liten walkmananläggning, jag får lust att montera in en pytteliten förstärkare i dem för det
zapanasta skrev:Dom kanske skulle må bra av lite dämpmatreal
vin-Tage skrev:Så om jag förstår rätt så fanns(är) kycklinggulhögtalarna i orginalutförande när det gäller kulör ?
zapanasta skrev: Jämfört den som funkar mot en luxor 4061. Dom låter ungefär lika bra tycker jag men då är ju dessa oa-14 helt orenoverade
zapanasta skrev:nja ,har nog inte råd men ska fiksa i alla fall så dom får felfria basar ,kanske kan komma över några begagnade diskanter av nyare sort ock fiksa internkablaget ock sätta terminaler under dom (byta kondensatorer också förstås ) ,så har jag gjort nånting i alla fall för att förbättra dom (om jag nu orkar, vi får se) Luxorhögtalare är min grej att renovera , tacksamma element som tål tidens tand ock billiga att renovera å låter bättre än många vill höra talas om
zapanasta skrev:Ja det är konstigt att luxor 8071 har så dåligt 2,a handsvärde .Dom låter bättre än oa-14 alla dar i veckanMen det är väl namnet luxor folk rynkar på näsan åt (fördomar)
dalkarl skrev:
En Luxman L31 för 400:- kanske inte är ett direkt fynd för denna trevliga tråd.
Men den är å andra sidan så rackarns fin, repfri å tjusig
Användare som besöker denna kategori: akerorj och 7 gäster