Oavset det, så vill jag sätta i ett par SC165.1... nån som har ett par som samlar damm nånstans??? (snälla)

Jag tänker renovera om dem iaf, så objekt duger också, bara spindeln är OK.
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
jansch skrev:Har nog några liggande...Vart bor du?
Slå en signal 070-5937878 Janne
Conny skrev:DS skrev:jansch skrev:Du ska inte ha dom nya ersättarna B65 oa11 då? Jag har nog några par att sälja som är inkörda med ca 30 timmars sinussvep och brus.
Du har snart PM
jansch:
Du har PM sedan ett par timmar!![]()
Conny
jansch skrev:hur ska jag kunna svara på PM om jag inte har nån telefon eller emailadress?
Janne 0705937878
DS skrev:Conny skrev:DS skrev:jansch skrev:Du ska inte ha dom nya ersättarna B65 oa11 då? Jag har nog några par att sälja som är inkörda med ca 30 timmars sinussvep och brus.
Du har snart PM
jansch:
Du har PM sedan ett par timmar!![]()
Conny
Passa dig Conny, jag vet vart Ekerö ligger![]()
![]()
MagnusÖstberg skrev:tor okt 01, 2009 11:33 pm
MagnusÖstberg skrev:OM det blir så att jag får köpa dem, så testar vi dem naturligtvis i dina OA14 först så du får veta om elementet ger dig det du hoppas.
jansch skrev:Spindeln är inte specifikt dålig på SC165 typ 1. Jag har alla (?) "typer" av 8 ohm:arna.
Vissa som man får tag på är nedhängda i spindeln pga av alla år "på rygg".
Jag TROR att de som har utsatts för mer värme och fukt än normalt har en nedhängd spindel. Med åldern tar ju oxå ut sin rätt och antagligen finns det lite fler nedhängda typ 1:or.....
Det går faktiskt att fixa VISSA nedhängda.....med hårtork(!) innan man kantar om dom.
.jansch skrev:3 år gamla "hårtorkstrimmade" är åtminstone OK.
Men -använd värmepistol med platt munstycke. Det blåser för mycket med hårtork och värmen går ju dåligt att rikta...
Gastone skrev:Jag har monterat ut elementen och det visade sig att båda är Peerless, men det ena med nr: 310414X, mäkt "8 Ohm"(uppmätt 7,5 Ohm/ 0,670 mH, och det andra med nr: 310505X, märkt "8 Ohm"(uppmätt 7,1 Ohm/ 0,635 mH, samma ton i båda elementen vid mätning, i övrigt ingen info!
Skumkanterna är ruttna(naturligtvis) och spidern hänger ner något, men det kan bero på den avsaknade spänstigheten i skumkanten.
Vad är dessa för några ?
Två olika serier av samma element, eller vad?!
grafpro skrev:Gastone skrev:Jag har monterat ut elementen och det visade sig att båda är Peerless, men det ena med nr: 310414X, mäkt "8 Ohm"(uppmätt 7,5 Ohm/ 0,670 mH, och det andra med nr: 310505X, märkt "8 Ohm"(uppmätt 7,1 Ohm/ 0,635 mH, samma ton i båda elementen vid mätning, i övrigt ingen info!
Skumkanterna är ruttna(naturligtvis) och spidern hänger ner något, men det kan bero på den avsaknade spänstigheten i skumkanten.
Vad är dessa för några ?
Två olika serier av samma element, eller vad?!
Intressant. Jag trodde jag hade sett det mesta men dessa har jag inte stött på. I tråden Sextumsbasar genom tiderna finns info om de vanligaste, men inte dessa. Om man googlar hittar man ingenting. Skulle vara kul att se en bild.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster