?Kraniet skrev:ser fint ut det där. men skulle det inte vara en "speciell" basport?
Det är väl bättre att använda en standard om det finns en edekvat. Artikelnummer på porten finns tidigt i tråden.. tror jag
Moderator: Redaktörer
?Kraniet skrev:ser fint ut det där. men skulle det inte vara en "speciell" basport?
MagnusÖstberg skrev:?Kraniet skrev:ser fint ut det där. men skulle det inte vara en "speciell" basport?
Det är väl bättre att använda en standard om det finns en edekvat. Artikelnummer på porten finns tidigt i tråden.. tror jag
MagnusÖstberg skrev::)
Specialen är väl att det går åt två portar per låda
Naqref skrev:MagnusÖstberg skrev::)
Det gör det i piP oxå men dessa är bättre.
phon skrev:Den ena är konisk åt ett håll, den andra åt två håll.
Richard skrev:Naqref skrev:MagnusÖstberg skrev::)
Varför används inte skumgummi som dämpmaterial i pK, som det ju gör i piP ? Är rockwool lika bra ?
Japp, det har han. Finns en kanonbra tråd om det... någonstans.Naqref skrev:phon skrev:Den ena är konisk åt ett håll, den andra åt två håll.
Dubbelt koniskt är bättre. Har för mig att Paa har beskrivet detta någonstans.
MagnusÖstberg skrev:Du har alltså förädlat en 20-årigt utvecklad konstruktion som konstruktören inte anser behöver förädlas eftersom den är erfoderlig?![]()
DVD-ai skrev:Men jag har då inte hört någon "piP resonans.." när jag lyssnar på piP, kan det bero på att piP är ett utryck som oftast beskriver högfrekvent ton. Och där finns dte ju inte mycket av resonanser i porten...
eller pratar ni nu om högtalaren piP... jag blir helt snurrig.
DVD-ai skrev:Haha![]()
Jo men då verkar det ju vara en nödvändig modd...
Alltså helt sett ur ett "nördperspektiv", så då står jag helt klart bakom den!...![]()
vart kan man läsa om modden.. ?!
Åh, så du gjorde en förändring som inte blev bättre, men behöll den för att den inte gjorde det sämrephon skrev:MagnusÖstberg skrev:Du har alltså förädlat en 20-årigt utvecklad konstruktion som konstruktören inte anser behöver förädlas eftersom den är erfoderlig?![]()
Jag skrev inte att det blev bättre ....![]()
![]()
![]()
Naqref skrev:Richard skrev:Naqref skrev:MagnusÖstberg skrev::)
Varför används inte skumgummi som dämpmaterial i pK, som det ju gör i piP ? Är rockwool lika bra ?
För att det är dyrt att initiera produktion av skumgummi. Inte lönt i en så lite serie dessutom så är roxull som standard väldigt bra.
Edit: IÖ använder ju dessutom skumgummit som strömningsmotstånd. Då är det bra om det är extremt konsekvent beteende. Vi behöver inte strömningsmotståndet i o m att vårt element har betydligt bättre prestanda. Däremot behövs dämpningen av reflexer internt.
26Hz vid lagom modest nivå var inga probs att höra
screen skrev:26Hz vid lagom modest nivå var inga probs att höra
fifan
dra åt he...
![]()
Fortsätter det så här måste jag snart ge bort mina pi60s till dottern och ta dessa själv![]()
![]()
Underbart Naq, fantastiskt roligt att läsa.
Berätta gärna mera.
Adhoc skrev:Peter S,
Om du gjort en uppdatering av den världsberömda excelfilen , tror jag den skulle vara uppskattad av många. (Särskilt av gulingarna på reservplats, jag tex).
Adhoc skrev:Peter S,
Om du gjort en uppdatering av den världsberömda excelfilen , tror jag den skulle vara uppskattad av många. (Särskilt av gulingarna på reservplats, jag tex).
men nu är det musik och sprit som gäller Smile
screen skrev:men nu är det musik och sprit som gäller Smile
Att sprit har varit med hela tiden har vi ju sett bildbevis på, men det är ju roligare att dricka om det dessutom svänger. Det jävliga är bara att hänga med då...alltså när det svänger.![]()
Kör försiktigt
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 16 gäster