Moderator: Redaktörer
Tank skrev:1. Tokholm, hos Öhman.
2. De bör placeras mot/i direkt närhet till dämpad bakvägg, vägghängning är således en möjlighet.
3. Kan du hjälpligt hantera lödkolv, skruvmejsel samt borrmaskin är det nemas problemas.
4. Ja, men inte alltid i lager. 5500:- har jag för mig att de kostar i t.ex. körsbär.
5. Vem Öhman är kan man få en uppfattning om här: http://www.sonicdesign.se/oeint0.html och källaren ligger i krokarna kring Täby.
Spännande!Nattlorden skrev:lazyworm - magnetens påverkan av spolen är ju medräknad i filterkonstruktionen. (12% eller hur det nu var?)
Är det inte helt enkelt så att magneten blir en stor järnkärna, med ett enormt luftgap som ökar induktansen?EngelholmAudio skrev:Spännande!Nattlorden skrev:lazyworm - magnetens påverkan av spolen är ju medräknad i filterkonstruktionen. (12% eller hur det nu var?)Finns det beskrivet "hur" och vad som händer?
lazyworm skrev:Det är inte helt optimalt att sätta spolen vid en magnet tror jag men jag vet inte ifall det ger någon märkbar skillnad av filterfunktionen
lazyworm skrev:jaha! Skumt jag trodde att magneten adderade lika mycket dist som en järnkärna, men det e ju ifs bra om man kan göra spolen lite kortare med bibehållen induktans.
Användare som besöker denna kategori: pie och 9 gäster