Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Du har inte orginalbasar i förstår jag?PeterAkemark skrev:Mina OA116
MagnusÖstberg skrev:Du har inte orginalbasar i förstår jag?PeterAkemark skrev:Mina OA116
P5 skrev:Förvisso inte en äkta Carlsson, men hur står sig Larsen 6 mot Carlssonmodellerna på denna punkt?
gnypp45 skrev:
http://www.amazon.com/Organ-Sensation-H ... 168&sr=8-1
PeterAkemark skrev:Annars så kan jag erbjuda ett par orginal utan skumkanter... ett bud någon?
Naqref skrev:OA-6?
lennartj skrev:Jag var länge rätt nöjd och stolt över hur pass djup bas mina OA52 kunde prestera, fast jag hade väldigt ojämn frekvensgång i rummet.
Sedan drygt ett halvår beskär jag dem under 80 Hz.
Det var en revolutionerande upplevelse att höra vilken detaljrikedom och klangfärgsskillnader det kan finnas i djupbasregistret på goda inspelningar när det i stället återges via fyra Bremenbasar placerade runt om lyssningsplatsen. Frekvensgånegm i rummet blev också fantastiskt mycket jämnare via dem. I förhållande till pris och storlek tycker jag fortfarande att Larsen 6 och Carlsson OA52 presterar bra basåtergivning, men för den som är beredd att satsa motsvarande priset för ett till två par Larsen 6, beroende på ambitionsnivå på lådbyggen, delningsfilter och slutsteg till fyra subwoofers väntar avgrundsdjupen
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster