Empa skrev:Peter:
Jag har gjort lite överläggningar med min plånbok och tyvärr vann den, så jag får stryka mitt 1.5par och överlåta det till någon som kommer bli lycklig
Ok, det var en tråkig plånbok. Jag har nu strukit dig från listan.
MvH
Peter
Moderator: Redaktörer
Empa skrev:Peter:
Jag har gjort lite överläggningar med min plånbok och tyvärr vann den, så jag får stryka mitt 1.5par och överlåta det till någon som kommer bli lycklig
Då bestämmer jag att lack blir skitsnyggtNaqref skrev:Rundberg skrev:En fråga angående fanering (som därför borde ställas i en annan trådNaqref skrev:Tomas skrev:petersteindl skrev:Du har aldrig funderat på att fanera själv? Det finns en fanertråd![]()
MvH
Peter
Jo, det har jag... Vi får se... ev. ändrar jag till rå mdf i sista sekunden.
Är ju busenekelt med så här små och stabila lådor. Ni kunde ju ha en workshop kanske?): Går det att fanera ovanpå lacken?
Jag funderar nämligen på att fanera lådan, men låta baffeln vara svart som PingMang piP.
MVH
/Mattias
Jag tror det blir svårt att fanera utanpå lacken.
Zei skrev:Det där med diskantplattan som är avsågad eller nerslipad..
Blir det helt och hållet bananas om man låter den sticka upp?
Alltså skiter i att slipa ner den.
kanske redan tagits upp men jag blir yr av att försöka hitta något i tråden .![]()
/JZ
..Eller så ber man om bara lackering av baffeln ...Rundberg skrev:Då bestämmer jag att lack blir skitsnyggtNaqref skrev:Rundberg skrev:En fråga angående fanering (som därför borde ställas i en annan trådNaqref skrev:Tomas skrev:petersteindl skrev:Du har aldrig funderat på att fanera själv? Det finns en fanertråd![]()
MvH
Peter
Är ju busenekelt med så här små och stabila lådor. Ni kunde ju ha en workshop kanske?): Går det att fanera ovanpå lacken?
Jag funderar nämligen på att fanera lådan, men låta baffeln vara svart som PingMang piP.
MVH
/Mattias
Naqref skrev:celef skrev:och hade jag fått önska så hade jag nog valt en lite annan utformning
Det får du. Vi kommer inte att hemsöka dig (eller racka ner på dig om du presenterar din version här) om du bygger på ett annat sätt.
MagnusÖstberg skrev:Det där har jag provat. Det blir hiskeligt jävla fula responskurvor
phon skrev:Naqref skrev:MagnusÖstberg skrev:Det där har jag provat. Det blir hiskeligt jävla fula responskurvor
Medhåll. Rekommenderas icke.
==> vidaresänt till B&W för kännedom .....
Martin skrev:Naqref skrev:Nu ska jag visa hur piP och pK sprider i horisontalled (0 grader, 15 grader, 30 grader samt 45 grader).
[...]
pK:
Man kan se att energiresponsen för både piP och pK börjar falla runt 4kHz. Möjligen att pK faller något snabbare. Men detta var enligt planerna.
Edit: Notera att skalan bara är 30dB mot normala 50dB.
Energin ser ju rätt rak ut för piP bortsett från en 2dB dipå runt 4kHz. Den verkar ju landa ganska "platt" vid 45grader ungefär vilket bådar gott för totala energin.
Det jag är orolig för i pK är bullen centrerad kring 3kHz i alla riktningar ända ut till 45 grader. Den kommer sannolikt sticka ut från mängden ännu mer vid 60grader och högre. För plattfrontade diskanter brukar man ju snarare föredra en dip där vid 3kHz on axis för att kompensera för bullen som brukar bli i energin för att diskanten sprider för bra i det låga området när den tar över.
Naqref skrev: Och som av en händelse så om man vinklar in högtalarna 30 grader men lyssnar i 22.5 grader (vilket torde vara den optimala uppställningen för dessa) så hamnar man just exakt på 7.5 grader off axis!
KarlXII skrev:Naqref skrev: Och som av en händelse så om man vinklar in högtalarna 30 grader men lyssnar i 22.5 grader (vilket torde vara den optimala uppställningen för dessa) så hamnar man just exakt på 7.5 grader off axis!
Vilken koinnsidinns!![]()
Vad var den rekommenderade stativhöjden nu igen?
Hos mig är det 12cm ovanför axlarna när jag sitter nerphon skrev:Vad var den rekommenderade öronhöjden nu igen?
MagnusÖstberg skrev:Hos mig är det 12cm ovanför axlarna när jag sitter nerphon skrev:Vad var den rekommenderade öronhöjden nu igen?
Sanny_X skrev:MagnusÖstberg skrev:Hos mig är det 12cm ovanför axlarna när jag sitter nerphon skrev:Vad var den rekommenderade öronhöjden nu igen?
och när du står upp?
==> vidaresänt till B&W för kännedom ..... Cool
profbd skrev:==> vidaresänt till B&W för kännedom ..... Cool
dom är redan hårt plågade av svenskar
öhman har ju fått in ändringar i produktionen där![]()
för att citera en källa på B&W
"everythere we go this swedish guy showes up with qeustions and advices"
screen skrev:Sanny_X skrev:MagnusÖstberg skrev:Hos mig är det 12cm ovanför axlarna när jag sitter nerphon skrev:Vad var den rekommenderade öronhöjden nu igen?
och när du står upp?
Flyttar era øron på sig?
Ja, de befinner sig rätt ofta på olika platser.Sanny_X skrev:screen skrev:Sanny_X skrev:MagnusÖstberg skrev:Hos mig är det 12cm ovanför axlarna när jag sitter nerphon skrev:Vad var den rekommenderade öronhöjden nu igen?
och när du står upp?
Flyttar era øron på sig?
därav frågan
KarlXII skrev:profbd skrev:==> vidaresänt till B&W för kännedom ..... Cool
dom är redan hårt plågade av svenskar
öhman har ju fått in ändringar i produktionen där![]()
för att citera en källa på B&W
"everythere we go this swedish guy showes up with qeustions and advices"
Snart kommer skrönan att lyda att W:et i B&W egentligen ska vara ett Ö men det fanns inget sådant på den engelska skrivmaskinen.
MagnusÖstberg skrev:..Eller så ber man om bara lackering av baffeln ...Rundberg skrev:Då bestämmer jag att lack blir skitsnyggtNaqref skrev:Rundberg skrev:En fråga angående fanering (som därför borde ställas i en annan trådNaqref skrev:Tomas skrev:petersteindl skrev:Du har aldrig funderat på att fanera själv? Det finns en fanertråd![]()
MvH
Peter
MVH
/Mattias
Naqref skrev:Och ska man bedöma efter tonkurvan i de flesta vinklar torde piP ha ett något insjunket mellanregister och en diskant som sticker ut.
Fjonkalicious skrev:Men var dom tidigare spec:ade priserna inkl. måns eller inte?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 21 gäster