screen skrev:@ Peter & Naq:
Jag tänkte, är det inte bättre att de som kommer till Skillingaryd och ändå skall hämta lådorna samt övriga detaljer även hämtar elementen där samt gör upp hela affären där samtidigt?
Eller, det kanske är det som är meningen och jag missat lite som vanligt...

Screen, det är inte ett alternativ med betalning efter det att John eller jag har fixat allt. Varken jag eller John kommer att stå risk för att någon av någon anledning inte löser ut det som är förutbeställt. Det finns ingen risk inbakad i priserna.
Elementsatserna är reserverade till de som står på ordinarie plats i listan. Elementsatserna övergår från Bremens ägo då betalning för dessa finns på Bremens konto.
Från den dagen jag officiellt går ut med erbjudandet så finns det en Tidsbegränsning för de som står på ordinarie plats till att överföra pengar till Bremens konto för elementsatserna. Då betalningen har kommit in på Bremens bankkonto så äger köparen elementen. Det kommer dock att ta 2-3 veckor att vattenskära diskantfronterna om det alternativet blir aktuellt. Elementsatserna skickas lämpligen ut i en omgång till de som enbart skall ha elementsatser.
Då denna tidsgräns för betalning passerats övergår erbjudandet automatiskt från de på ordinarie plats till de som står på väntelistan d v s på reservplats. Jag skulle tro att denna Tidsgräns kommer att sättas till 1 vecka eller möjligtvis till 10 dagar. Vi får se, men håll ögonen öppna i er e-mail eller på denna tråd.
De som enbart skall ha elementsatser utan lådor kommer att få elementsatserna utskickade till att börja med, eftersom det tar tid med lådorna. Det finns ju även en fraktkostnad för de som endast skall ha elementsatserna och den skall John räkna ut. Både John och jag tycker att det verkar onödigt med pf-avgift på frakten, så kanske det är bäst att även frakten betalas i förskott. Vi får se vad som är bäst. Jag återkommer i ärendet.
De som hämtar sina saker direkt hos John Larsen slipper fraktavgiften.
MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.