m_persson79 skrev:Spörgsmål:
När är det tänkt (sån c:a) att man kan beställa kit:et? Har en hel del utgifter på gång den närmaste tiden.
Under nästa vecka. Det är ju klart, du ska ju ha ett par pK

MvH
Peter
Moderator: Redaktörer
m_persson79 skrev:Spörgsmål:
När är det tänkt (sån c:a) att man kan beställa kit:et? Har en hel del utgifter på gång den närmaste tiden.
McFlippaFlaster skrev:Rundberg skrev:Eftersom det är så många som står på väntelistan så käns det egoistiskt att ta ett par "i slöse" på det här fina erbjudandet. Därför avstår jag mitt andra par till näste man på listan.
Okej då förfan, du har rätt, jag avsäger mig också ett par. Känns dumt att köpa på sig enbart utifall att när så många står på kö.
Från 3.5 till 2.5 då.
hobbes skrev:Önskar preliminärt komplettera min beställning med BOMen på sid 59.
Antar det blir lite mer ordnat framöver men att ni vill ha ungefärligt underlag nu..
Det verkar bli riktigt bra detta
bomellberg skrev:Jag gissar att det kan bli extra bökigt för logistiken om inte alla diskantplattor ska vattenskäras, om nu möjligheten erbjuds.
Jag kan förstå att man inte vill ha den skuren om man ska fanera sina högtalare, men om man köper en färdiglackad låda, då är det väl super att få diskantplattan vattenskuren?
Mitt förslag är att alla som beställt färdiglackade lådor automatiskt får skurna diskantplattor och alla andra (lite mer hard-core diy:are) för omoddade plattor.
Eller är jag ute och cyklar nu?
Mvh,
/Bosse
UrSv skrev:petersteindl skrev:Filter: 716kr/par för superdelyxkomponenter. Jag tycker att det borde kunna hamna lägre i pris vid införskaffning av många filter alt filterkomponenter på en gång.
MvH
Peter
Jag vill bara tillföra att som exempel kostar kondingarna SEK 419 om man beställer själv från Elfa enligt BOMen. Beställer man 50 kit blir priset istället SEK 194 per gubbe. Under hälften alltså. Således bordet utan tvekan kunna gå att få ned priset vid lite större inköp
MagnusÖstberg skrev:UrSv skrev:petersteindl skrev:Filter: 716kr/par för superdelyxkomponenter. Jag tycker att det borde kunna hamna lägre i pris vid införskaffning av många filter alt filterkomponenter på en gång.
MvH
Peter
Jag vill bara tillföra att som exempel kostar kondingarna SEK 419 om man beställer själv från Elfa enligt BOMen. Beställer man 50 kit blir priset istället SEK 194 per gubbe. Under hälften alltså. Således bordet utan tvekan kunna gå att få ned priset vid lite större inköp
Eftersom alla skriver med fetstil så gör jag det med:
Är det inte meningen att mängdrabatterna skall gå vidare till gruppköpet?
Nopp, men jag skulle vilja ha ett klargörande. Vilka volymer krävs och vilket pris kan då förväntas.petersteindl skrev:MagnusÖstberg skrev:UrSv skrev:petersteindl skrev:Filter: 716kr/par för superdelyxkomponenter. Jag tycker att det borde kunna hamna lägre i pris vid införskaffning av många filter alt filterkomponenter på en gång.
MvH
Peter
Eftersom alla skriver med fetstil så gör jag det med:
Är det inte meningen att mängdrabatterna skall gå vidare till gruppköpet?
Är det någon som sagt något annorlunda?
MvH
Peter
Coolers! Lyckost. Själv så är jag så jäkla glad man kan vara!!Naqref skrev:Det damp ner ett kuvert tidigare idag på hallgolvet. Där fanns en testsats med blåa specialanpassade SD-fötter rykande färska från Färila.
Nu får jag ställa upp dom rätt oxå. Har kopplat in pK nyss och sitter och lyssnar på dom en stund till.
Fjonkalicious skrev:Naqref skrev: blåa
You're killing/kidding me?
MagnusÖstberg skrev:Coolers! Lyckost. Själv så är jag så jäkla glad man kan vara!!Naqref skrev:Det damp ner ett kuvert tidigare idag på hallgolvet. Där fanns en testsats med blåa specialanpassade SD-fötter rykande färska från Färila.
Nu får jag ställa upp dom rätt oxå. Har kopplat in pK nyss och sitter och lyssnar på dom en stund till.
Naqref skrev:Fjonkalicious skrev:Naqref skrev: blåa
You're killing/kidding me?
Nope men jag tror att du har förmågan att försänka dom in i lådan.![]()
Gör två hål som är 45mm i diameter fram och två som är 40mm bak och ca 5mm djupa så blir det perfekt. Annars kan du ju köra tuschpennetricket.
Sanny_X skrev:Bygger Larsen högtalarlådor på beställning?
Fjonkalicious skrev:Jovars, men vad händer med lådan när man minskar godset på flera ställen i botten? Inget?
Densen skrev:Och det låter hur?
Nu när du sitter i hemmamiljö och fått lite distans sedan förra helgens intensiva lyssnande, har du kanske ett lite mer nyanserat intryck?
Tomas skrev:Va ljust det verkar vara nere i skåne! Här i Gbg börjar det nästan bli mörkt.
shifts skrev:Naqref skrev:Får koppla in min nya universalmaskin.
Den var fin den. Hur har du tänkt använda den framöver, på resande fot?
Jag kontrollerade att de verkligen uppfattat min uppsägningNaqref skrev:MagnusÖstberg skrev:Coolers! Lyckost. Själv så är jag så jäkla glad man kan vara!!Naqref skrev:Det damp ner ett kuvert tidigare idag på hallgolvet. Där fanns en testsats med blåa specialanpassade SD-fötter rykande färska från Färila.
Tog du vägen om plattan på vägen hem?![]()
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 15 gäster