mikke_musik skrev:Jag har beställt en iPod Shuffle 1GB med Shure E2c lurar, skulle få dem tisdag. Skall försöka skriva en rad senare om hur de låter.
Hotspur skrev:MM: Det ser jag fram emot, verkligen!
Det bidde ingen Shuffle, jag tog en 20Gb ipod istället. Shuffle'n var kanonläcker och väldigt lätt men jag var inte helt övertygad att man inte har användning av en display. Dessutom är det ju lite skillnad på 1Gb och 20Gb, nu kan jag spara i Apple Lossless och få riktigt bra ljud eller slänga över 250 CD att ha med sig överallt, inklusive i bilen.
Lurarna blev Shure E2c, verkligen bra ljud och ett par steg högre än både de man får med ipoden och de "extra bra" Apple säljer. Kan man stå ut med "hörapparatlooken" är de verkligen värda pengarna. De har en sån där expanderande foamplugg (typ hörselskydd) som stänger ute mycket av ljudet omkring en, kanonskönt till exempel under flygresor men kanske lite farligt i vissa sammanhang eftersom man verkligen inte hör mycket av vad som händer omkring en.
Tyvärr fick tjejen fatt i hörlurarna och även hon tyckte de var betydligt bättre än Apples så nu har hon Shure och jag Apple... Nåväl, jag har ju pi60, det har inte hon.
Har du köpt en spelare?