Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Jag snacka med Ingvar för någon vecka sedan och det verkar som den parametrisk eq tillsatsen för cr80s(es) är på g.
Aerob skrev:Från manifestet:
Det är inte omöjligt att Ino Audio därutöver i framtiden kommer att kunna
erbjuda specialkort även för annat (exempelvis att viss harmlös analog
rums-eq skall kunna åstadkommas i minimum fas-domänen).
Så helt emot är han nog inte, även om han förespråkar åtgärder
i rummet i första hand. Eller kanske är det så att den "viss harmlös analog
rums-eq" ska kunna ta hand om det lilla sista som inte går att lösa med
akustiska tilltag?
_Fredrik_ skrev:Precis, alla som bor i betong eller tegel hus, eller helt enkelt dom som inte både har tur och eftersläppliga väggar borde ha en lite puckel mellan 40-80 hz som är störande. Min värsta är runt 40 hz nu tror jag.
pingvinlakrits skrev:Antagligen är det två/fyra små rattar på instickskortet, som på Infratillsatsen. Men jag bara spekulerar. Tycker det låter kalas och hoppas han får till den snart - det vore en julklapp som får plats i strumpan vid granen.
steveo1234 skrev:Va, vänta nu. Analog eq? Jag visste inte ens att det fanns analoga PEQ.
Lär sig nått nytt varje dag.
Ok, då förstår jag Ingvars position. Och jag tycker att han har rätt..
UrSv skrev:steveo1234 skrev:Va, vänta nu. Analog eq? Jag visste inte ens att det fanns analoga PEQ.
Lär sig nått nytt varje dag.
Ok, då förstår jag Ingvars position. Och jag tycker att han har rätt..
En PEQ har ju nästan alltid varit analog. Det är väl mest på senare tid den varit digital eller hur menar du? Jag menar de första PEQ-pryttlarna skapades väl i slutet på 60-talet och då var det hyggligt ont om bra digitala PEQ-burkar tror jag.
MagnusÖstberg skrev:Kul, då kommer CR80s *nästan* att ha samma funktioner som det filter jag har ett projekt för att ta fram
Det ser riktigt risigt ut för det, kortet blir stort!Frodrak skrev:MagnusÖstberg skrev:Kul, då kommer CR80s *nästan* att ha samma funktioner som det filter jag har ett projekt för att ta fram
Tror du lådorna du fick räcker till?
Man skall inte tro på allt man läserollebolle skrev:Så kaffemannen pysslar med filter i smyg
Har inte Naqref något på gång med?
Det nämndes lite kort i pK-tråden nämligen
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster