Jag skulle vilja rekommendera "Organ Sensation" med Felix Hell. Detta är skivan för er som vill motionera era bas-element med något annat än Infected Mushroom, som omväxling!

Mitt nyfikenhet väcktes av följande citat ur en tråd på Hydrogenaudio.org: "Throw on some Felix Hell and really punish your downstairs neighbors".
Musiken är från den romantiska reportoaren för stor orgel och framförs av ett stjärnskott på organist-himlen: Felix Hell (vilket namn!). Inspelningen är fylllig och mycket välljudande och Felix disponerar orgeln på ett fördömligt sätt vad jag kan förstå. Lyssna gärna på smakproven som Amazon erbjuder.

Om man ska spela den här skivan och göra den full rättvisa så är det ju trevligt med god djupbas-återgivning. Grundtonen i några av styckena ligger på 18 Hz (=subkontra D). På spår 6 - Liszts preludium över motivet BACH - öppnar han spjällen ordentligt, den gode Felix! Tyvärr har jag själv inte basåtergivningen som krävs för att hänga med hela vägen ner i underjorden, men det låter ändå maffigt!
Saxat från Amazon.com:
"The organ sound is rich and dense, maintaining its focus when loud, and the recorded perspective is ideal...low bass is almost scary. If you have a subwoofer, prepare to have your eardrums pressurized." - THE ABSOLUTE SOUND
P.S. På spår 6 bland Amazon:s mp3-smakprover kan det låta som digital överstyrning på ett ställde där det är som starkast. Detta gäller inte skivan, den är fri från sådant.