pK - den monumentala tråden om piP:s Kompis!

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2009-10-13 16:20

Peter, jag kör "all in" oavsett vad det gäller och kostar. Men det visste du säkert redan eller hur? 8)
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2009-10-13 16:23

Då får jag väl fylla i att jag förrutom elemensats och lackade basreflexlådor även vill ha med resten för bygget. Portar, anslutningspaneler, delningsfilter, tätningslister, dämpmaterial etc.

Användarvisningsbild
rikkitikkitavi
Good loudness

Inläggav rikkitikkitavi » 2009-10-13 16:24

det går inte att få tag på lösa,extra frontplattor till diskanten ?
jag är beredd att betala för det...

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2009-10-13 16:24

Betalt o klart. :)

Vilket datum gäller hos Larsen?
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-13 16:39

rikkitikkitavi skrev:det går inte att få tag på lösa,extra frontplattor till diskanten ?
jag är beredd att betala för det...

Hur många fronter rör det sig om? 8) Om du vill ha 500 fronter så kommer John Larsen få ont i magen 8)

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
rikkitikkitavi
Good loudness

Inläggav rikkitikkitavi » 2009-10-13 16:55

eftersom det ingår ett par diskanter rör det sig om 2 extra fronter :)

vill ju inte John skall få ont i magen... :)

Ett par att skära till (jag var lite otydlig) , ett par att behålla som reserv ifall man vill leka m andra diskanter... denna basen förtjänar nog det bästa som finns i diskantväg nämligen.

nu skall jag hem och läsa min email :)

Densen

Inläggav Densen » 2009-10-13 17:07

denna basen förtjänar nog det bästa som finns i diskantväg nämligen.

Den kommentaren gör nog Peter ledsen, i.o.m. den mängd jobb han har lagt ned att bestämma sig för den.
Är den inte det då? Som kommentar till citatet.
:wink:
Senast redigerad av Densen 2009-10-13 17:20, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-13 17:20

rikkitikkitavi skrev:eftersom det ingår ett par diskanter rör det sig om 2 extra fronter :)

Ett par att skära till (jag var lite otydlig) , ett par att behålla som reserv ifall man vill leka m andra diskanter... denna basen förtjänar nog det bästa som finns i diskantväg nämligen.

Jag skall se om det går att fixa 2 st för en hyfsad billig peng. John har nyligen slängt 500 fronter 8O som blev över i SMS-projektet :evil: :twisted: 8) :lol: Vi skrattar åt det faktum att man aldrig lär sig att samla på allt skrot som ligger och skräpar eftersom det alltid kommer till användning efter man kastat det. Det är någon oskriven lag som borde formuleras om :)

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2009-10-13 17:24

petersteindl skrev:
rikkitikkitavi skrev:eftersom det ingår ett par diskanter rör det sig om 2 extra fronter :)

Jag skall se om det går att fixa 2 st för en hyfsad billig peng. John har nyligen slängt 500 fronter 8O som blev över i SMS-projektet :evil: :twisted: 8) :lol: Vi skrattar åt det faktum att man aldrig lär sig att samla på allt skrot som ligger och skräpar eftersom det alltid kommer till användning efter man kastat det. Det är någon oskriven lag som borde formuleras om :)

MvH
Peter

Det vill jag också ha. Jag har nämligen lurat på om det inte skulle vara snyggt med en lackad diskantplatta. Eller också blir det verkligen skitfult. :lol:

Värt att prova iallafall. :)

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-13 17:26

Boom, det är gott med guteglass 8) :)

MvH
Peter

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-13 17:31

KarlXII skrev:
petersteindl skrev:

MvH
Peter

Det vill jag också ha. Jag har nämligen lurat på om det inte skulle vara snyggt med en lackad diskantplatta. Eller också blir det verkligen skitfult. :lol:

Värt att prova iallafall. :)

Bild Bild Bild

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-13 17:35

RogerGustavsson skrev:Då får jag väl fylla i att jag förrutom elemensats och lackade basreflexlådor även vill ha med resten för bygget. Portar, anslutningspaneler, delningsfilter, tätningslister, dämpmaterial etc.

Antecknat. Var det svart lack du ville ha? Jag har satt upp dig på det, men jag har för mig att du inte har specat det själv ännu.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
McFlippaFlaster

Inläggav McFlippaFlaster » 2009-10-13 17:42

Även jag skulle eventuellt vara intresserad av 3 st extra frontplattor...
Jahapp, ska man byta ut rubbet och börja om igen då?

Användarvisningsbild
rikkitikkitavi
Good loudness

Inläggav rikkitikkitavi » 2009-10-13 18:12

petersteindl skrev:

Jag skall se om det går att fixa 2 st för en hyfsad billig peng. John har nyligen slängt 500 fronter 8O som blev över i SMS-projektet :evil: :twisted: 8) :lol:

MvH
Peter

nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!! :)

se what u can do...

det var ett långt mail...
Senast redigerad av rikkitikkitavi 2009-10-13 18:15, redigerad totalt 1 gång.

Raukman

Inläggav Raukman » 2009-10-13 18:15

Skulle arrangörerna bli upprörda om jag hoppade av?
Håller på med el och IT-anslutning i kåken och det blev visst lite mycket på en gång...

Mvh Peder

Densen

Inläggav Densen » 2009-10-13 18:16

Finns det ingen med en träsvarv som kan ta fram diskantfrontar i ädelträ?
Tror att en sådan lösning skulle kunna bli snygg. 8)

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2009-10-13 18:32

Nä, masurbjörk skareva... 8)

Bild

Bild
Mvh Björn//

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2009-10-13 18:40

Raukman skrev:Skulle arrangörerna bli upprörda om jag hoppade av?
Håller på med el och IT-anslutning i kåken och det blev visst lite mycket på en gång...

Mvh Peder

Har jag svårt att tro... Men dom på reservlistan (jag) blir väldigt glada.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-13 18:45

Raukman skrev:Skulle arrangörerna bli upprörda om jag hoppade av?

Mvh Peder

Raukman, du ville ha 2 st pK-elementsatser. Vill du hoppa båda? Eller vill du hoppa 1 och ha 1 sats kvar? I det här skedet gör du som du vill. Det blir säkert någon annan som snarast blir glad än upprörd.

MvH
Peter

Jag ser att Aerob hann före :)

Raukman

Inläggav Raukman » 2009-10-13 19:00

Ok, då hoppar jag av båda. Men jag tackar er ändå för engagemanget, och hoppas att jag ändå är välkommen om det blir nå fler liknande gruppköp, för jag tycker verkligen att det är mycket roligt.

//Peder

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2009-10-13 19:08

1 Elementsats betalad och klar :D nu väntar jag på faktura nummer två från Larsen.
För visst var det dit betalningen för lådor, frakt och andra tillbehör skulle gå?
Ni som kan det här med glanstal, är 60 så att en lampa speglar sig i den. Funderar på att gå ned till 30 på mina vita nämligen. Om nu det är ett möjligt alternativ förståss.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-13 19:08

Raukman skrev:Ok, då hoppar jag av båda. Men jag tackar er ändå för engagemanget, och hoppas att jag ändå är välkommen om det blir nå fler liknande gruppköp, för jag tycker verkligen att det är mycket roligt.

//Peder

Ok, jag har tagit bort dig från listan.

Lycka till med elen :)

MvH
Peter

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2009-10-13 19:19

petersteindl skrev:
RogerGustavsson skrev:Då får jag väl fylla i att jag förrutom elemensats och lackade basreflexlådor även vill ha med resten för bygget. Portar, anslutningspaneler, delningsfilter, tätningslister, dämpmaterial etc.

Antecknat. Var det svart lack du ville ha? Jag har satt upp dig på det, men jag har för mig att du inte har specat det själv ännu.

MvH
Peter

Det är rätt uppfattat! Svart.

Har precis fått ditt mejl. Det är alltså bara elementsatsen vi betalar dig för? Resten blir via John?

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2009-10-13 19:23

2-ch skrev:1 Elementsats betalad och klar :D nu väntar jag på faktura nummer två från Larsen.
För visst var det dit betalningen för lådor, frakt och andra tillbehör skulle gå?
Ni som kan det här med glanstal, är 60 så att en lampa speglar sig i den. Funderar på att gå ned till 30 på mina vita nämligen. Om nu det är ett möjligt alternativ förståss.

Skillnaden (som jag har förstått det) är att de med 60-glans är 30-glans med ett lager klarlack på vilket gör denna mindre känslig för skador.

Sedan hur pass "glansigt" det blir vetesjutton. Jag tycker dock att den med 60-glans då har ett säkrare skydd mot slitage.
Mvh Björn//

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2009-10-13 19:26

Raukman skrev:Ok, då hoppar jag av båda. Men jag tackar er ändå för engagemanget, och hoppas att jag ändå är välkommen om det blir nå fler liknande gruppköp, för jag tycker verkligen att det är mycket roligt.

//Peder

Du kan få lyssna på mina när dom är klara .

Användarvisningsbild
Kilkenny

Inläggav Kilkenny » 2009-10-13 19:31

JAAA! jag fick ett mejl! woooooo! :D

Peter, jag vill ha filter å basrör också, du har väl inte missat det?

Eller betalas det separat?

Väntar med att betala tills du svarat 8)

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-13 19:32

RogerGustavsson skrev:
petersteindl skrev:

MvH
Peter

Det är rätt uppfattat! Svart.

Har precis fått ditt mejl. Det är alltså bara elementsatsen vi betalar dig för? Resten blir via John?

Ja, det är korrekt uppfattat.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-13 19:46

Kilkenny skrev:JAAA! jag fick ett mejl! woooooo! :D

Peter, jag vill ha filter å basrör också, du har väl inte missat det?

Eller betalas det separat?

Väntar med att betala tills du svarat 8)

Jag har antecknat filter och basrör.

Högtalarelementen d v s pK-elementsatser betalas till mig, eller snarast, till det företag jag representerar, nämligen Bremen Production AB.

Resten av allt material som man antecknar sig för samt fraktkostnad för pK-elementsatser och material och lådor betalas till John Larsen. Det innebär i ditt fall att filter och BR-rör betalas till John larsen, om du väljer att köpa dessa saker från Larsen. Det kan ju finnas de som köper komponenter från hifi-kit eller redan har dessa komponenter liggandes, vad vet jag? Jag står endast för högtalarelementen.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2009-10-13 19:55

Peter, du har inte möjlighet att lägga ut listan? Sist jag tittade så såg jag inget om att alla delar som jag vill ha var inskrivna. Bara så att det finns ett klargörande om vad som beställts. Men det kan du göra textledes i tråden också om du vill.

F.ö. så är det betalt och klart.

Tack! :D
Mvh Björn//

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-13 20:08

screen skrev:Peter, du har inte möjlighet att lägga ut listan? Sist jag tittade så såg jag inget om att alla delar som jag vill ha var inskrivna. Bara så att det finns ett klargörande om vad som beställts. Men det kan du göra textledes i tråden också om du vill.

F.ö. så är det betalt och klart.

Tack! :D

Jag skall se om jag hinner med det senare under kvällen. Det är inte så lätt. Jag får nämligen stuva om listan :arrow: för att kopiera in den i word så att allt ligger innanför marginalerna som jag sätter till min. :arrow: för att sedan spara den som pdf och :arrow: därefter spara om den som jpg :arrow: för att därefter ta in jpg-bilderna i Photoshop och fixa till dem 8) :lol: Sedan lägger jag bilderna på servern och skriver inlägg med länkar till bilderna. Varje sådan procedur tar ungefär en timme för att det skall bli så som jag vill ha det.

MvH
Peter

FöregåendeNästa

Återgå till DIY-forum