pK - den monumentala tråden om piP:s Kompis!

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
pairair

Inläggav pairair » 2009-10-13 20:09

Vill bara förtydliga att jag också vill gå "all in", dvs alla tillbehör.

/Pär

Användarvisningsbild
gnypp45

Inläggav gnypp45 » 2009-10-13 20:18

screen skrev:Nä, masurbjörk skareva... 8)
Bild

Ser ut som OSB-skiva. :twisted: :lol:

Densen

Inläggav Densen » 2009-10-13 20:19

Peter vad är det för problem med att kopiera önskad text och klistra in i bildbehandlingsprogrammet direkt? Det verkade liiite omständligt det där du beskrev, ungefär såhär. 8O

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-13 20:42

Densen skrev:Peter vad är det för problem med att kopiera önskad text och klistra in i bildbehandlingsprogrammet direkt? Det verkade liiite omständligt det där du beskrev, ungefär såhär. 8O

8O Det går ju :oops: :lol: :lol: Va kul :)

Warum alles einfach machen wenn man es so schön kompliziert machen könnte :twisted:

Nä, nu måste jag ta en paus för jag måste gå över ån för att hämta vatten :mrgreen:

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-13 20:46

pairair skrev:Vill bara förtydliga att jag också vill gå "all in", dvs alla tillbehör.

/Pär

Noterat
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2009-10-13 20:51

Warum alles einfach machen wenn man es so schön kompliziert machen könnte

Warscheinlich nur weil Sie ein so komplizierter Mensch sind und alles Ihrem weg machen müssen, obwohl es irgendwie sowieso alles schief gehen wird. :lol:
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2009-10-13 20:55

2-ch skrev:Ni som kan det här med glanstal, är 60 så att en lampa speglar sig i den. Funderar på att gå ned till 30 på mina vita nämligen. Om nu det är ett möjligt alternativ förståss.
screen skrev:Skillnaden (som jag har förstått det) är att de med 60-glans är 30-glans med ett lager klarlack på vilket gör denna mindre känslig för skador. -snip-
Tack för det screen. Då vill jag fortfarande ha 60gl som i min beställning.

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2009-10-13 21:18

rikkitikkitavi skrev:Ett par att skära till (jag var lite otydlig) , ett par att behålla som reserv ifall man vill leka m andra diskanter... denna basen förtjänar nog det bästa som finns i diskantväg nämligen.

Detta är lite intressant eftersom jag behöver experimentera jag med. En fråga som jag är nyfiken på: Finns det fler diskanter i Scan-Speaks sortiment som har samma diameter/bultmönster/diskantplatta som dx-25:an?

Så att man kan behålla den vattenskurna plattan och bara byta diskant om man vill (självfallet får man meka filter)?

Mvh

Filip
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-13 21:26

Fjonkalicious skrev:
rikkitikkitavi skrev:Ett par att skära till (jag var lite otydlig) , ett par att behålla som reserv ifall man vill leka m andra diskanter... denna basen förtjänar nog det bästa som finns i diskantväg nämligen.

Detta är lite intressant eftersom jag behöver experimentera jag med. En fråga som jag är nyfiken på: Finns det fler diskanter i Scan-Speaks sortiment som har samma diameter/bultmönster/diskantplatta som dx-25:an?

Så att man kan behålla den vattenskurna plattan och bara byta diskant om man vill (självfallet får man meka filter)?

Mvh

Filip

Det finns fler diskanter där fronterna går att byta ut, åtminstone fanns det förut. Jag har labbat med många. Dock vill jag inte ta upp frågan mer i just denna tråd. Dessutom är de andra diskanterna mångdubbelt dyrare. Låt det vara överkurs så kan de som sedan känner för att leka och prova nya saker starta en ny tråd. Man skall tänka på att även magneterna måste få plats i pK-lådan. Toppen på lådan är ju utfräst för magneten hos DX25. En större magnet än DX25ans fungerar inte i den lådan.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2009-10-13 21:50

petersteindl skrev:
Det finns fler diskanter där fronterna går att byta ut, åtminstone fanns det förut. Jag har labbat med många. Dock vill jag inte ta upp frågan mer i just denna tråd. Dessutom är de andra diskanterna mångdubbelt dyrare. Låt det vara överkurs så kan de som sedan känner för att leka och prova nya saker starta en ny tråd. Man skall tänka på att även magneterna måste få plats i pK-lådan. Toppen på lådan är ju utfräst för magneten hos DX25. En större magnet än DX25ans fungerar inte i den lådan.

MvH
Peter

Ok, borde fokusera på att snabbskrapa ihop pengar istället :? :wink:

Hur får man tag i vanliga oskurna diskantplattor(till DX25) för en rimlig peng för experiment då?

Mvh

Filip
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-13 22:20

Fjonkalicious skrev:
petersteindl skrev:

MvH
Peter

Ok, borde fokusera på att snabbskrapa ihop pengar istället :? :wink:

Hur får man tag i vanliga oskurna diskantplattor(till DX25) för en rimlig peng för experiment då?

Mvh

Filip

Jag skall ta reda på vad som går att åstadkomma angående fronter, men först skall jag banka sk-en ur John Larsen :twisted: :)

MvH
Peter

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2009-10-13 22:31

Kan man boka två lådor och två oskurna diskantfronter? Ingen lack eller annat tjafs, ren och fin MDF blir bra. Platta paket alltså.

Ingen väntelista på bara lådor väl?
ⓘ De gustibus non est disputandum.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-13 22:48

phon skrev:Kan man boka två lådor och två oskurna diskantfronter? Ingen lack eller annat tjafs, ren och fin MDF blir bra. Platta paket alltså.

Du är med på lådbåten :) Men,.... skall det vara BR eller SL? Diskantfronter går säkert att få fram.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
Rundberg
Redaktör²

Inläggav Rundberg » 2009-10-13 22:51

Jag har inte fått något email än. Är det läge att oroa sig, eller ska jag vänta lugnt?

MVH

/Mattias
Tone Distribution

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-13 23:12

Dessa personer bör ha fått e-mail av mig.

2-ch
Adhoc
Aerob
attah
Audix
avr7000
Bele
bjorn55
Bommellberg
boom
Borgaren
Brytnardz
celef
Dave 19
Densen
dimitri
djimp
dwarb
FinnGus
Fjonkalicious
gapeno
Gaston
gel
hifitrollet
Hobbes
Hoffen
Husaberg
i
Jens
Jesse67
johaneriksson
Jonkan
KarlXII
karneolen
Kilkenny
Kraniet
Laila
landa
Lemmts
Maarten
MagnusÖstberg
Mata
McFlippaFlaster
Mho
Mich
mikgr2
misanplass
mrGoofy
Nahaz
niklas
Nusse
oa51
ollebula
ollen
pairair
PEGE
pellen
perstromgren
Prometevs
R1T
rikkitikkitavi
RogerGustavsson
Rullake
Rundberg
Sanny_X
Schull
Screen
Sky_eye
slangen
Slartibartfast
Stenberg
Stone
Stranne
svenhuldt
tacklarn
The Master
Tomas
Ton
Tonyc
TygelBy
UrSv
zei
Zodox

Om ni är på listan och inte fått mail så bör ni göra ett inlägg och meddela er ang detta

MvH
Peter

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2009-10-13 23:25

petersteindl skrev:
phon skrev:Kan man boka två lådor och två oskurna diskantfronter? Ingen lack eller annat tjafs, ren och fin MDF blir bra. Platta paket alltså.

Du är med på lådbåten :) Men,.... skall det vara BR eller SL? Diskantfronter går säkert att få fram.

MvH
Peter

BR, tack. :)
ⓘ De gustibus non est disputandum.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2009-10-13 23:37

phon skrev:
petersteindl skrev:

MvH
Peter

Kom ihåg att verkningsgraden blir rätt dålig utan element i. Bild

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-13 23:39

Nu har jag gjort en snabbare 8) variant av sammanställning :) av nuläget.

Bild

Bild

Alla som är grönmarkerade har fått e-mail. Djimp var på elementsats ordinarie plats och ville sedermera även ha låda så djimp hamnade av en händelse längst ner, men jag såg det och korrigerade. De som ännu inte fått e-mail och följdakligen ligger på väntelista är namnen markerade med orange färg. Mich är överst. Jag har alla i nummerordning.

Sedan har vi forumets sedvanliga outsider :? som naturligtvis inte är som alla andra :roll: Han kör cittra 8) Bara det säger ju allt. Han lyssnar på högtalarlådor utan högtalarelement :) Inget nytt under solen alltså. Allt är helt normalt och som vanligt alltså :mrgreen: Det är ju bäst att inte chansa, man kan ju felfasa högtalarelementen 8)

MvH
Peter

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-13 23:54

phon skrev:
petersteindl skrev:

MvH
Peter

BR är noterat :?: Vem vet, du kanske får ljud i lådan. Den här polarn kanske kan skrämma liv i lådorna lagom till månadsskiftet? Bild

Jag har annars en annan ny hobby som du kanske vill prova. Det ska gå! Bild

MvH :)
Peter

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2009-10-14 00:01

Jag vet inte om du har mig på "ignore" Peter, men jag har på två (2) ställen sagt att jag vill ha alla ingående detaljer för ett färdigställande av dessa högtalare.

Jag läser endast: SD, på raden vid mig medans det står allt möjligt hos andra.
Så jag försöker igen då: Kan du skriva in att jag vill ha ALLA pinaler till dessa?

Io volio tutti, capisch...Tutti! :)

Jag förstår att "De é mycke nu asså" men jag blir orolig när det inte finns med.

Tack!
Mvh Björn//

Användarvisningsbild
attah

Inläggav attah » 2009-10-14 00:12

Sätt upp fötter på mig också, blått är ju faktiskt inte alls dumt.

MVH
Anton

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-14 00:28

screen skrev:Jag vet inte om du har mig på "ignore" Peter, men jag har på två (2) ställen sagt att jag vill ha alla ingående detaljer för ett färdigställande av dessa högtalare.

Så jag försöker igen då: Kan du skriva in att jag vill ha ALLA pinaler till dessa?

Jag förstår att "De é mycke nu asså" men jag blir orolig när det inte finns med.

Tack!

Va 8O ska du ha mer än alla grejer?? :) Allt står ju där. Du behöver inte vara orolig. Jag vet vad du vill ha :) Du måste titta noggrannare :)

MvH
Peter

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2009-10-14 00:28

Jag vill också ha så'na där SD-kuddar, asså! 8O :D
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-14 00:30

attah skrev:Sätt upp fötter på mig också, blått är ju faktiskt inte alls dumt.

MVH
Anton

Noterat.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-14 00:31

i skrev:Jag vill också ha så'na där SD-kuddar, asså! 8O :D

Noterat

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2009-10-14 00:33

petersteindl skrev:
screen skrev:Jag vet inte om du har mig på "ignore" Peter, men jag har på två (2) ställen sagt att jag vill ha alla ingående detaljer för ett färdigställande av dessa högtalare.

Tack!

Va 8O ska du ha mer än alla grejer?? :) Allt står ju där. Du behöver inte vara orolig. Jag vet vad du vill ha :) Du måste titta noggrannare :)

MvH
Peter

:lol:

Det gjorde du snyggt...haha...fint, Tack! :D
Mvh Björn//

Användarvisningsbild
Ton

Inläggav Ton » 2009-10-14 00:33

Peter, jag önskade svart 60-glans, men står nu uppsatt på vit. Hoppas du kan korrigera det. Tack.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-14 00:40

Ton skrev:Peter, jag önskade svart 60-glans, men står nu uppsatt på vit. Hoppas du kan korrigera det. Tack.

Du står nu på SV :)

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2009-10-14 06:55

SD-fötter vill jag ha med.

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2009-10-14 07:28

Vad kostar dom bäbisblå bitkuddarna?

FöregåendeNästa

Återgå till DIY-forum