2-ch skrev:Peter, kan du komplettera min beställning med BR-Rör + Filterkort. Skickas till min adress, alternativt hämtas runt Stockholm.
Äh... skriv upp mig på reservplats för SD åxå då ra så ska jag jämföra mot mina StaeDtler![]()
Noterat
Moderator: Redaktörer
2-ch skrev:Peter, kan du komplettera min beställning med BR-Rör + Filterkort. Skickas till min adress, alternativt hämtas runt Stockholm.
Äh... skriv upp mig på reservplats för SD åxå då ra så ska jag jämföra mot mina StaeDtler![]()
i skrev: Alltså, det här börjar bli svårt för mig(försöker ni finta bort mig ?
), så...: Jag vill ha allt!!
![]()
Naqref skrev:Har precis pratat med Larsen och han ska kolla på priser för alla detaljer nu så de bör komma senast i EM.
Fick via omvägar igår veta att en känd forumpersonlighet har granskat våra mätningar och hade efter dom gjort ett rätt entydigt uttalande om hur pK bör låta. Det tolkar jag som att våra mätningar av pK och piP är relevanta och extremt rättvisande.
Naqref skrev:Har precis pratat med Larsen och han ska kolla på priser för alla detaljer nu så de bör komma senast i EM.
Rundberg skrev:Får men med kretskortet om man köper filterkomponenterna, eller är det point-to-point som gäller för oss som vill sniffa lödos (eller heter det lanske lodos, eller möjligen flussos)?
Naqref skrev:Naqref skrev:Har precis pratat med Larsen och han ska kolla på priser för alla detaljer nu så de bör komma senast i EM.
Kan ju berätta vad vi kom fram till. För att saker ska vara så enkelt som möjligt att administrera men ändå så flexibelt för er så har vi kommit fram till följande options förutom själva lådan och element.
[...]
petersteindl skrev:Rundberg skrev:Får men med kretskortet om man köper filterkomponenterna, eller är det point-to-point som gäller för oss som vill sniffa lödos (eller heter det lanske lodos, eller möjligen flussos)?
Hörrödu, du la rabarber på 111. Du skall jobba i ditt anletes svett![]()
![]()
![]()
MvH
Peter
Rundberg skrev:Får men med kretskortet om man köper filterkomponenterna, eller är det point-to-point som gäller för oss som vill sniffa lödos (eller heter det lanske lodos, eller möjligen flussos)?
perstromgren skrev:Listan ser ju ut som hos vilken amerikansk bilhandlare som helst, där tillvalslistan är tjockare än handboken!
Hur tusan ska detta hanteras så att alla får det de önskar?
Densen skrev:...Avvikelser från ursprungliga BOMen är att en något enklare polypropylenkondensator används i basfiltret och en spole med 1.2mm tråd istället för 1.4mm.
Man tager vad man haver enligt ett känt yttrande från en likaledes känd kocka.
phon skrev:unika lådor?
phon skrev:unika lådor?
Då vill jag ha en sats unika SD-fötter också till mina unika PLP BR lådor.
phon skrev:Naqref skrev:
Fast platta lådor utan element är ju rätt unikt bara det.
Lugn.
Det ska in två Maelstrom 24" i varje låda ....![]()
Naqref skrev:SD-fötter
Detta alternativ är endast applicerbart för basreflexlådorna då fötterna är viktmässigt anpassade för dom. Använder man dessa till de slutna lådorna så kommer man få en lite högre resonansfrekvens (vilket är troligen tolerabelt då man använder dessa med en högre brytfrekvens) men för den som strävar efter perfektion så gäller dessa enbart för basreflexlådorna i nuläget.
Pris/högtalare: tba
Tomas skrev:Naqref skrev:SD-fötter
Detta alternativ är endast applicerbart för basreflexlådorna då fötterna är viktmässigt anpassade för dom. Använder man dessa till de slutna lådorna så kommer man få en lite högre resonansfrekvens (vilket är troligen tolerabelt då man använder dessa med en högre brytfrekvens) men för den som strävar efter perfektion så gäller dessa enbart för basreflexlådorna i nuläget.
Pris/högtalare: tba
Jag strävar efter perfektion...![]()
Peter, du kan stryka SD-fötter på min beställning.
petersteindl skrev:i skrev: Alltså, det här börjar bli svårt för mig(försöker ni finta bort mig ?
), så...: Jag vill ha allt!!
![]()
Jaha, vad är allt? Jag förmodade att du jämt och ständigt sitter och löder allt möjligt skojigt så jag räknade med att du tycker det skall bli jätteroligt att slå igång din senaste delyxweller och löda ihop filtrenamed ditt älsklingssilverlod.
Men du kanske vill ha färdiglödda filter. Jag har i alla fall nu ändrat till färdiglödda filter och hämtning i Skillingaryd. Är det rätt?![]()
MvH
Peter
Jonkan skrev:Hur tror ni det blir om man får diskanten tillskuren och sedan bestämmer sig för att fanera lådan. Blir det fult iom att tillskärningen då är anpassad till en enbart lackad låda?
Kan man få diskanten tillskuren så att det passar med lämpligt faner, eller är det helt tokmycket begärt? Annars så kanske jag kan få hjälp av min kompis som är möbelsnickare att fasa/hyvla/slipa ner överkanten på lådan någon millimeter så att det passar efter att diskanten är monterad. Eller kommer det att påverka stabiliteten nämnvärt?
Jag vill nog ha sd fötter trots allt. så för att sammanfatta.
Jag vill ha:
Basreflex
SD fötter
Filterkomponenter, ej monterat
tillbehör
Tack!
/Jonas
Jonkan skrev:Kan man få diskanten tillskuren så att det passar med lämpligt faner, eller är det helt tokmycket begärt? Annars så kanske jag kan få hjälp av min kompis som är möbelsnickare att fasa/hyvla/slipa ner överkanten på lådan någon millimeter så att det passar efter att diskanten är monterad. Eller kommer det att påverka stabiliteten nämnvärt?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster