Moderator: Redaktörer
FinnGus skrev:Jag är på - jag har också 1,5 satser. Tar du två eller jag, så delar vi sedan?
Tänkte du hämta eller få levererat?
/FinnGurra
Naqref skrev:För att saker ska vara så enkelt som möjligt att administrera men ändå så flexibelt för er så har vi kommit fram till följande options förutom själva lådan och element.
Naqref skrev:Basreflexportar
Beställer man basreflexportar får man två lösa portar per låda. Har man avsikt att köra med slutna lådor så är detta alternativ INTE aktuellt. Däremot kan man ju eventuellt vilja ha en uppsättning portar om man framdeles vill testa på att bygga basreflexlådor.
Pris/högtalare: tba (gissningsvis som Hifikits priser)
Naqref skrev:Terminaler och hål för terminal
Detta alternativ är för de som väljer de terminaler som John levererar (Samma som till Larsen 4). Väljer man detta alternativ så får man både terminalerna OCH hål för dessa. Om man inte väljer detta alternativ så får man varken eller.
Pris/högtalare: 42kr
Naqref skrev:Allmänt tillbehör
I detta ingår skruvar, tätningslist och tillskuret dämpmaterial. Dämpmaterialet leveras i lådan om man väljer att få lådorna skickade. Om man hämtar lådorna själv (eller via ombud) så finns dämpmaterialet separat. Det blir lättast att montera in filtret i lådan då.
Pris/högtalare: 37kr
Naqref skrev:Filterkomponenter och kablar
Detta alternativ inkluderar alla filterkomponenter och kablar med förgyllda kabelskor men ingen montering. Avvikelser från ursprungliga BOMen är att en något enklare polypropylenkondensator används i basfiltret och en spole med 1.2mm tråd istället för 1.4mm. Detta är fullt acceptabla förändringar enligt mitt förmenande.
Pris/högtalare: tba
Naqref skrev:SD-fötter
Detta alternativ är endast applicerbart för basreflexlådorna då fötterna är viktmässigt anpassade för dom. Använder man dessa till de slutna lådorna så kommer man få en lite högre resonansfrekvens (vilket är troligen tolerabelt då man använder dessa med en högre brytfrekvens) men för den som strävar efter perfektion så gäller dessa enbart för basreflexlådorna i nuläget.
Pris/par: 250kr OBServera att dessa säljs enbart i par så vill man ha för tre högtalare så måste man köpa två satser och/eller samköpa med någon som vill ha en halv sats.
McFlippaFlaster skrev:Finns ett schema publicerat för filtrena ännu?
Naqref skrev:McFlippaFlaster skrev:Finns ett schema publicerat för filtrena ännu?
Ja.
McFlippaFlaster skrev:Naqref skrev:McFlippaFlaster skrev:Finns ett schema publicerat för filtrena ännu?
Ja.
Damn it!
The-Master skrev:Naqref vad rekommenderar du att man kör för center (SL eller BR) till BR högtalarna?
Och gärna varför!?
petersteindl skrev:
Som du kan se, hoffen så är inte du PK-ELEMENT, vilket jag också misstänkteDitt clearingnr stämde inte överens med PK-ELEMENT:s.
Nu återstår frågan, vem är då PK-ELEMENT?They seek him here, they seek him there...
MvH![]()
Peter
Naqref skrev:FinnGus:
Kolla på http://shop.monacor.se
Terminal: 121830 ST-945GP
Port: 128620 BR-50HP
Visst får man 8st SD-fötter. 4st/per låda alltså. Jag menade 250kr för alla 8.
FinnGus skrev:Naqref skrev:FinnGus:
Kolla på http://shop.monacor.se
Terminal: 121830 ST-945GP
Port: 128620 BR-50HP
Visst får man 8st SD-fötter. 4st/per låda alltså. Jag menade 250kr för alla 8.
Anders,
Tack, jag tar terminaler, men inga reflexrör (haben Sie gelesen, Herr Steindl?!?)!
...SD-fötterna ville jag bara trippelkolla, för att vara på det säkraste. Dem tar jag ju, som tidigare konstaterat.
/FG
P.S. Mycket bra att du lade den senaste infon på första sidan!!!
petersteindl skrev:Inga reflexrör har det stått hela tiden. Du ska ju ha SL. Terminalfrågan är nu terminerad![]()
MvH
Peter
FinnGus skrev:petersteindl skrev:Inga reflexrör har det stått hela tiden. Du ska ju ha SL. Terminalfrågan är nu terminerad![]()
MvH
Peter
...men Naq anade att nånting annat är på G lite senare, därav mina frågor kring reflexröret![]()
MvH,
Gustav
P.S. om terminalfrågan är terminerad, gör det dig till en Terminator?
petersteindl skrev:I'll be back. Hasta la vista, baby![]()
/The Eggminator
Laila skrev:
Är det verkligen dessa terminaler som avses ?
(De uppges att vara enbart "spring-loaded").
The-Master skrev:Petersteindl pengar är nu överförda så du vet...
MagnusÖstberg skrev:Jag minskar från 2,5 satser till 2 satser.
Jag minskar från 3 slutna lådor till inga lådor.
Således vill jag beställa:
2 elementsatser eller 4 basar och 4 diskanter
Basreflexrör till en sats
Vattenskurna frontplattor till samtliga 4 diskanter.
Betalning ombesörjs efter den 25:e.
Vänligen konfirmera med nytt belopp per epost.
Det hela har gått för snabbt för min ekonomi på slutet. Det är ju först nästa månad jag har en "normal" lön
petersteindl skrev:The-Master skrev:Petersteindl pengar är nu överförda så du vet...
Jag vet
The-Master skrev:petersteindl skrev:The-Master skrev:Petersteindl pengar är nu överförda så du vet...
Jag vet
HUR????
![]()
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 12 gäster