läs "höjdarljud i studentrummet" (obs jag e helt neutral

http://www.ntk.umu.se/tsurr/d/01_2.pdf
Moderator: Redaktörer
finns väl egentligen inget rätt eller fel
Haakan_W skrev:Hotspur skrev:Hopp? *skakar på huvudet och undrar vad det är för stolle som gjort reportaget*
finns väl egentligen inget rätt eller fel det e bara deras personliga åsikt skulle jag tro
Kan vi inte få en intresssant LTS- eller Ino-tråd till, snälla?
Hotspur skrev:Point taken, Haakan!
Svante skrev:Mja, jag tycker att reportaget var intressantast ur synvinkeln vad folk kan göra för att få fram sin åsikt. Är det som han säger, att butikerna vägrar jämförelser och att de försöker plantera placebo hos sina lyssnare, då är ju det illa, om är försvarbart ur deras ekonomiska perspektiv. Det kan ju vara så att artikelförfattaren verkligen är linntok och då är det ju illa åt andra hållet.
Vilket som är sant lär vi aldrig få veta utan att bilda en egen uppfattning genom att möta människorna bakom, själva. Och vilken anläggning som egentligen lät bäst skulle jag tro att vi har ännu sämre förutsättningar att få reda på, i varje fall utifrån artikeln.
Men klart är att hifi och åsikter om det kan uppröra. Och sen är ju smaken som sagt hårig.
Nattlorden skrev:Varför skulle du göra om det?![]()
Gör ett nytt, annorlunda och bättre istället!
Kraniet skrev:.... inte verkar ha nån speciell åsikt om hifi utan provar allt och verkar tycka att allt är ungefär likabra.
enJohn skrev:Kraniet: Menar du när Hifiklubben var klubben eller innan när det var Stensound? För just den sistnämnda är den absolut i särklass trevligaste butik jag besökt - ever!Det var liksom där man blev fast. Din besrkivning av "den andra" butiken tycker jag stämmer väl in på de bemötanden jag fick på kompaniet. Helt makalöst faktiskt. Fanns inget utom Linn i hela världsrymden som ens hade en suck. Hm, måste nog läsa den där artikeln igen...
/en john som tyckte att Scharinska villan var rätt najs
Kraniet skrev: Det finns ju något som är korrekt återgivning. Man måste bara hitta rätt metod att fastställa detta. Resten av hifivärlden förnekar detta och/eller eller vill/orkar/kan inte tänka sig att det finns något som är rätt.
Haakan_W skrev:alltså det e ju rimligtvis omöjligt att få helt korrekt återgivining....lite som att få en tv att återspegla verkligheten? däremot så kan man ju försöka få det så bra som möjligt...
Haakan_W skrev:alltså det e ju rimligtvis omöjligt att få helt korrekt återgivining....lite som att få en tv att återspegla verkligheten? däremot så kan man ju försöka få det så bra som möjligt...
Användare som besöker denna kategori: tordnilsson och 33 gäster