phon skrev:4760 ?
Ja, det är det som det skall vara om vikten är rätt uppmätt.
KarlXII, lägg en blyertspenna under högtalaren i varsin ända så att du får 2 definierade "punkter" då du väger högtalaren.
MvH
Peter
Moderator: Redaktörer
phon skrev:4760 ?
Prometevs skrev:Jag har ändrat mig angående färgen.
Vita ska dom ju vara! Förövrigt samma.
Densen skrev:Det har ju kommit lite uppgifter om till äggen. Och min betalning har kommit tillrätta.Dags alltså att lägga en till äggsbeställning enligt följande.
Basreflexportar 2 ggr två lösa portar per låda.
Terminaler och hål för terminal.
Allmänt tillbehör, (i detta ingår skruvar, tätningslist och tillskuret dämpmaterial).
Filterkomponenter och kablar monterade
eller
brp 2 x 2 x 2
Tr + O
Allm tillb
Filt mont
På Bremenspråk.
Kilkenny skrev:Har inte fått något svarsmejl ännu!
Du har väl fått dina peningar Peter?
Kilkenny skrev:yes! touchdown!
(man säger så i golf tror jag)
screen skrev:Kilkenny skrev:yes! touchdown!
Näe, det är om korven räcker ner till vattnet innan den hinner släppa röven![]()
Det är en äkta "Touchdown" det...
Äggbeställning? Shocked Det blir ju väldigt fyrkantiga ägg det i så fall handlar om Cool Nä, det är Naqs pK det gäller Smile
Jag har noterat. Den enda skillnaden mot tidigare är att jag noterat färdiglödda filter för din del. Angående basreflexportar förstår jag inte exakt vad du menar. Det ingår 2 stycken lösa BR-rör till 1 stycke pK BR högtalare. Det sätts ihop 2 stycken lösa BR-rör per högtalare. Varje färdig port i pK består således av 2st ihoptejpade BR-rör. För ett par pK behövs det således 4 st lösa BR-rör.
Vill du ha ytterligare en uppsättning basreflexrör d v s utöver det du behöver för 2 stycken pK? Det ser så ut på din beställning. 2X2X2=8 lösa BR-rör.
MvH
Peter
Kilkenny skrev:yes! touchdown!
boom skrev:Var skall dom här sitta dom finns inte med i ritningen på delningsfiltret
st SCR MKP 1uF/250Vdc 5% Elfanr: 65-470-04 60kr
Naqref skrev:boom skrev:Var skall dom här sitta dom finns inte med i ritningen på delningsfiltret
De ska sitta parallellt med 3.3uF i diskantfiltret. Vill man ha ett mjukare ljud så kan man som första åtgärd ta bort dessa 1.0uF. Eventuellt ersätta dom med 0.47uF om det blev för mycket.
petersteindl skrev:phon skrev:4760 ?
Ja, det är det som det skall vara om vikten är rätt uppmätt.
KarlXII, lägg en blyertspenna under högtalaren i varsin ända så att du får 2 definierade "punkter" då du väger högtalaren.
MvH
Peter
phon skrev:Var sitter filtret? På magneten a la piP eller nånstans i lådan?
KarlXII skrev:I det här fallet ligger de jämnt fördelade över botten på lådan.
Var skall dom här sitta dom finns inte med i ritningen på delningsfiltret
Naqref's svar
De ska sitta parallellt med 3.3uF i diskantfiltret. Vill man ha ett mjukare ljud så kan man som första åtgärd ta bort dessa 1.0uF. Eventuellt ersätta dom med 0.47uF om det blev för mycket.
Du har fel. Det betyder något annat.mrvodka skrev:Satan i havet, PK betyder det pip killer. de måste jag lyssna på när de är klara, fattas bara. Kalle dussin har du köpt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vridomkopplare?Densen skrev:Var skall dom här sitta dom finns inte med i ritningen på delningsfiltret
Naqref's svar
Med anledning av ovanstående svar från Naqref så kanske man skall permanent montera uttag på baksidan för att där kunna skifta mellan de olika nivåerna på diskanten.
Antar att stegen mellan de olika värdena ( 4,3; 3,8 och 3,3uf) ger utfallet på mellan ca 0,5 – 1db/steg i nivåförändring i diskantområdet?
Det skulle medföra 1st plus 3st uttag på baksidan, vilket borde kunna gå att ordna i hål för det ordinarie uttaget? Är det någon som funderat i samma banor?
Kan man beställa 0,47uf kondensatorn av John som option?
Densen skrev:Var skall dom här sitta dom finns inte med i ritningen på delningsfiltret
Naqref's svar
Med anledning av ovanstående svar från Naqref så kanske man skall permanent montera uttag på baksidan för att där kunna skifta mellan de olika nivåerna på diskanten.
Antar att stegen mellan de olika värdena ( 4,3; 3,8 och 3,3uf) ger utfallet på mellan ca 0,5 – 1db/steg i nivåförändring i diskantområdet?
Det skulle medföra 1st plus 3st uttag på baksidan, vilket borde kunna gå att ordna i hål för det ordinarie uttaget? Är det någon som funderat i samma banor?
Kan man beställa 0,47uf kondensatorn av John som option?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster