Jag har tom den där jäkla konserten på en dubbel bootleg LP.

Moderator: Redaktörer
CODY skrev:Jansson skrev:F
Jo Ullevi -83.
.
Vita cykelskor och en caravan dunväst. Frågade alkisar om de kunde köpa ut.
Fick nobben av dem och en söt tjej från Hindås. Blev fast för livet och tycker
fortfarande att Men at Work är bra.
CODY skrev:Lodger är en glömd skatt i B's utgivning.
Magnuz skrev:CODY skrev:Lodger är en glömd skatt i B's utgivning.
Vad kul! Jag trodde jag var ensam om den åsikten, mne vi är ju ett helt gäng här med riktigt bra smak (d.v.s. identisk med min) verkar det som och på wikipedia står det: "Indifferently received by critics on its initial release, it is now widely considered one of Bowie's most underrated albums." Fantastic Voyage, African Night Flight (skojar inte!), Red Sails och Look Back in Anger är mina favoriter, tror jag. Strålande sånginsatser genomgående och mycket juste gitarrspel av Carlos Alomar och (ännu mer tror jag) Adrian Belew.
Objektivisten skrev:CODY skrev:Jansson skrev:F
Jo Ullevi -83.
.
Vita cykelskor och en caravan dunväst. Frågade alkisar om de kunde köpa ut.
Fick nobben av dem och en söt tjej från Hindås. Blev fast för livet och tycker
fortfarande att Men at Work är bra.
Men i backspegeln är estetiken rätt go ändå, tur vi inte stannade i den fasen. Carlos Alomar i fez men vem var basisten i tidsenlig sjökaptensmössa?
http://www.youtube.com/watch?v=FcKrr0s2yuY
phloam skrev:Men ta det nu lugnt här va; om bara nåt årtionde eller så kommer vi att förstå att det var subtilt ironiskt eller nåt. Bowie kan inte vara dålig
Edit: dock måste jag erkänna att jag förr var lite skeptisk till det där "aaasanti na ba nana ba nana"
Tengil skrev:Jansson skrev:Å värre skulle det bli. Försöker att glömma Glass Spider tour.....
Såg göteborgskonserten på den turnen, pigg iggy pop som förband och extremt sömnig bowie, som satt ned och sjöng heroes.
Vh Christer
Jansson skrev:Tengil skrev:Jansson skrev:Å värre skulle det bli. Försöker att glömma Glass Spider tour.....
Såg göteborgskonserten på den turnen, pigg iggy pop som förband och extremt sömnig bowie, som satt ned och sjöng heroes.
Vh Christer
Jo, det var inte en het spelning precis.
Fast Iggy försökte nog så gott han kunde...
Vh Gunnar
Objektivisten skrev:Jansson skrev:Tengil skrev:Jansson skrev:Å värre skulle det bli. Försöker att glömma Glass Spider tour.....
Vh Christer
Jo, det var inte en het spelning precis.
Fast Iggy försökte nog så gott han kunde...
Vh Gunnar
Iggy var i högform dom där åren, nykter och vid bra vigör (sägs det). Såg han i Örebro Folkpark -86 i samband med "Blah Blah Blah" och det finns ingen anledning att betvivla detta. Var den bästa Iggy-spelningen jag sett faktiskt. Undrar om inte bröderna Sales (senare Tin Machine) var med och kompade där. Minnet som sagt.
Jansson skrev:Nä, inte Sales brothers, det var Hare Krishna tvillingarna och den där basisten med det urtypiska brittiska utseendet och Armstrong på gitarr.
Förband var Lolita Pop.
Objektivisten skrev:Jansson skrev:-97
Det var på Lollipopfestivalen utanför Stockholm, Bowie var inte så hypad just då, stod längst fram för en gångs skull.Kommer också ihåg besvikelsen när han med "Let's Dance"-plattan blev var mans egendom, alla dessa middle of the road kids som inte fattade något
, Bowie var ju bara för oss som förståd oss på. Jag orkade inte åka ner till Ullevi och beskåda spektaklet, det ångrar man. Tyckte "Let's Dance"-plattan var hårt sterilt överproducerad när den kom. Inget man reagerar nämnvärt över nu. Kanske ska lyssna på den ikväll. Rätt bra.
Edit: Kan jag ta fel på år? Var du där?
Googlade på wiki och det var -97: http://sv.wikipedia.org/wiki/Lollipopfestivalen
Jansson skrev:Kontrasten mellan konserten -78 på Scandinavium och sedan fem år senare på Ullevi, var påtaglig om man vill uttrycka sig diplomatiskt.
På konserthuset -76 var jag chanslös. Utsålt på nolltid. Radion sände direkt utanför konserthuset, där man också kommenterade hutlösa svartabörspriser. Tror sisådär 500:- eller mer för en plåt. Fanns inte för mig.
Gabriel gjorde en väldigt fin spelning på Eriksdalshallen -80.
Då var du nog där, Panelguy? Han turnerade med trean då.
Sen var han oxå på Isladan -83 (?) med fyran, fast då tyckte jag att det var lite för mycket "väckelsemötestämning" för min smak....
Fast jag kanske var grumpy den kvällen?
Objektivisten skrev:Jag har sista veckan gosat ner mig i en lite hårdare genre; Budgie, UFO och Uriah Heep. En av dom bästa plattorna från den här epoken är nog "Never Nurn Your Back On A Friend" av Budgie från 1973.
http://www.youtube.com/watch?v=54H3EUAzpVg
Jansson skrev:Vill bara tacka Fall Out Boy för denna -94a.
Efter 24 år har jag förlåtit Nick Cave för en av de i särklass allra mest usla spelningar jag nånsin varit på. Tog mig till slut till China teatern för drygt en vecka sedan. Stort.
Jansson skrev:Phloam.
Visst är bilden fin!
Mer kommer
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster