PM-510 DC
Tung, präktig och fungerande, men skjutreglage har jag aldrig varit min grej.
Moderator: Redaktörer
Falkis skrev:Där har du något att pyssla med!
Såna där 2-polare finns på Kjell och Co i Luleå, om du vill återställa original. Och sladden har ju en sån där konstig klämma, vad jag kan se, så den kan du ju byta ut och få det att se ut som inget hänt.
Kjell_Kranzberg skrev: Kondensatorn är på 4 uF. Hur skulle det låta med ett högkvalitativt baselement, en polypropkonding och dämpvadd?
attah skrev:Jag gjorde ju en liknande uppgradering, och det är fantastiskt så obesvärade högtalarna låter.
Kjell_Kranzberg skrev:attah skrev:Jag gjorde ju en liknande uppgradering, och det är fantastiskt så obesvärade högtalarna låter.
Vad gjorde du?
attah skrev:
Liknande är ju ganska relativt...
Jag kantade om mina Mirsch och bytte kondensatorer till polypropylen.
Du hjälpte till och svarade på mina nybörjarfrågor i tråden, tack så väldigt för den hjälpen. Nu har de flera hundra timmar speltid sedan ingreppet och låter så bra som man kan önska och lite till.
ivor-isobarik skrev:Kollegan sålde fritidshuset,hjälpte honom flytta,fick en Pioneer anläggning från 1972/73..
Recievern minns jag inte namnet på, troligtvis sålt som system,superskick även på högtalarna,Skivspelaren verkade mest intressant,Pioneer PL12-D,ska knäppa några bilder när jag ställt den i ordning,en rem översyn av upphängningen och schysst olja i lagret tillsammans med någon vettig puppa kanske ger den sin musikalitet tillbaka? Någon som kan tipsa om prisvärd PU?
Renobo skrev:Fyndade en riktig klassiker. NAD 3020 för 30.- som tyvärr brummar högt i nätdelen. Vad kan man göra? Kasta eller....
/Krister
Renobo skrev:Fyndade en riktig klassiker. NAD 3020 för 30.- som tyvärr brummar högt i nätdelen. Vad kan man göra? Kasta eller....
/Krister
/Krister
henriksch skrev:Renobo skrev:Fyndade en riktig klassiker. NAD 3020 för 30.- som tyvärr brummar högt i nätdelen. Vad kan man göra? Kasta eller....
/Krister
"Det finns en torsk till varje bil"
(gammalt bilhandlarordspråk som nog utan större modifikationer än att byta ut "bil" mot "HiFi-pryl" kan överföras till läsare av detta forum).
Sagt av en knalltorsk som mycket väl skulle kunna vara denne torsk
...förresten var bor du?
/H
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst