Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Jag vill komplettera/ändra min beställning av lådor.
Ett par basreflexlådor utan terminaler.
Ett par slutna lådor utan terminal.
Det innebär också att inga hål för terminalerna ska finnas. Lådorna ska vara svartlackade.
Roger
petersteindl skrev:RogerGustavsson skrev:Jag vill komplettera/ändra min beställning av lådor.
Ett par basreflexlådor utan terminaler.
Ett par slutna lådor utan terminal.
Det innebär också att inga hål för terminalerna ska finnas. Lådorna ska vara svartlackade.
Roger
Ok, jag har ändrat. Vad jag förstår så skall du ha 2pK, men fyra lådor varav 2 är BR och 2 är SL. Alla 4 lådor skall vara LM+L och SV. 2 st filterkomponentsatser, BR-rör till 2BR-lådor, 2 st skruv tätn dämp, och hämtning Skillingaryd. Inga terminaler. Det betyder att du beställer 2 extra lådor utan pK-element. Har jag förstått dig rätt då?![]()
MvH
Peter
petersteindl skrev:Bele skrev:Vet inte om PM krånglar för mig, men nu skriver jag här istället:
Nu har jag betalat för 3st pK. Om det går bra så skulle jag vilja komplettera min beställning med 2BR + en SL (LM +GL60) + alla tillbehör.
Någon som vill dela på ett paket SD-fötter??
Bele, du vill ha lådorna lackade. Nu är det bara färgvalet som saknasSvart eller vitt eller dyrare special?
MvH
Peter
Schull skrev:Hej peter!
Blir tvungen att avsäga mig min bokning av, en ellementsats (ett par).
Sorry för massa besvär i onödan.
/Lasse
Bele skrev:petersteindl skrev:Bele skrev:Vet inte om PM krånglar för mig, men nu skriver jag här istället:
Nu har jag betalat för 3st pK. Om det går bra så skulle jag vilja komplettera min beställning med 2BR + en SL (LM +GL60) + alla tillbehör.
Någon som vill dela på ett paket SD-fötter??
Bele, du vill ha lådorna lackade. Nu är det bara färgvalet som saknasSvart eller vitt eller dyrare special?
MvH
Peter
Svarta blir finemang!
Stone skrev:Peter, hur djupt är baselementet?
Håller tummarna för att 13 cm räcker som invändigt djup
petern skrev:petersteindl: Tack för snabbt svar! Ska leta bland sidorna o se vad jag vill ha, eller jag tror jag vet det, men vet inte om just det är beställningsbart?
Jag vill ha dom vita med skyddslack, omonterade (platt paket?), vill ha alla delar som behövs, vill ha filter färdiga så att jag själv bara kan montera ihop innanmäte och låda. Basport eller inte? Vet inte själv??? Bestäm du/vilket som alltså.
Vet inte om detta blir godkänt som beställning, ska leta bland sidorna och se om jag hittar rätt.
/Tack, Peter
Stone skrev:Då kommer det vara 130 - 19(mdf)-81= 29 mm fritt det borde väl räcka?
Skulle inte ändra på er superba design om det inte vore för att frugan är kinkig med att dörrar skall kunna öppnas. Hon tycker inte ens att det är ok att jag flyttar dörrar för att få plats med högtalare, ja se kvinnor.
Off topic.
Lådan kommer ha samma baffelmått, sedan 15 graders lutning på sidorna och kapade i bakkant 30 grader.
petern skrev:petersteindl: Tack igen! Väntar jag nu alltså på ett mail-besked?
Det blir då (om det finns kvar) LM+L + 60gl färgen i VITT + basreflex. Vad behöver jag göra själv :oops: Mer än betala, kr?
/Peter
petersteindl skrev:UrSv skrev:Sätt upp mig på följande är du en hyvelns kille:
"Basreflexportar"
"Terminaler och hål för terminal"
"Allmänt tillbehör"
I fall jag byter till BR nån gång i livet är det ju lika bra att ta med portar. Jag väntar spänt på filterpriser...
Ok, det är noteratTidigare har jag satt dig på filterkomponenter, men det är gulmarkerat vilket betyder att det är inte helt säkert. Hur vill du ha med filterkomponenterna? Du kanske väntar in priser för filteralternativen innan du bestämer dig?
MvH
Peter
bomellberg skrev:Eftersom jag inte gillar namnet pK eller hur namnet kom till har jag ett förslag på nytt namn. Ni ser det i min avatar.
Det anspelar också på konstruktörens nick här på faktiskt, vilket jag tycker är extra roligt.
Dessutom påpekade ju VeeEight att Guru-tråden "kukade ur" vilket gör att det känns ännu mer rätt!
Mvh,
/Bosse, för lite att göra...
mrvodka skrev:Var hittar jag guru-tråden,
mrvodka skrev:Var hittar jag guru-tråden,
KarlXII skrev:bomellberg skrev:Eftersom jag inte gillar namnet pK eller hur namnet kom till har jag ett förslag på nytt namn. Ni ser det i min avatar.
Det anspelar också på konstruktörens nick här på faktiskt, vilket jag tycker är extra roligt.
Dessutom påpekade ju VeeEight att Guru-tråden "kukade ur" vilket gör att det känns ännu mer rätt!
Mvh,
/Bosse, för lite att göra...
Haha.Den är inte dum...
boom skrev:Då tråden håller på att kuka ur totalt med en massa små skit så får jag passa på att fråga nagref innan det har kukat ut totalt .
Går det bra att köra spolar i serie t.e.x 0.27+0.33 mh=0.6mh
det enda som jag ser som nacdel är att man får ett lite högre motstånd genom 2 spolar tänkte köra 1.0mm tråd i spolarna till diskant 0.15+0.15=0.3mh och med en resitans på 0.17ohm
till basen så tänkte jag andvända 2mm tråd i spolarna och med värden 0.27+0.33=06mh och med en reistans på 0.07+0.09ohm ser du något annat hinder i detta eller??
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster