Moderator: Redaktörer
johaneriksson skrev:Finemang, då kommer allt i ett och samma paket. Snart ska sågen varvas upp
R1T skrev:Hej Peter.S
Lägg till dämpningen i lådorna på mig också, tror inte att jag har det med tidigare.
Vore bra med en separat tråd där bara du och Naqref lägger ut vad alla har beställt, och lite annan viktig info som priser, tider m.m
Nu är det nästan omöjligt att hitta viktig info. bland alla inlägg.![]()
R1T
Kilkenny skrev:Uppgraderar till: Vita br-lådor (tvenne), med alla tillbehör utom fossingar, skruva kan jag göra själv, faktiskt.
Kan nog inte komma på träffen så ni får skicka grejorna med brevduvor eller nåt.
peace out.
bjorn55 skrev:Jo, hur var det nu med filtret..
Vi som skall försöka svetsa ihop komponenterna själva, medföljer filterplatta typ PCB eller dyligt?
Naqref skrev:bjorn55 skrev:Jo, hur var det nu med filtret..
Vi som skall försöka svetsa ihop komponenterna själva, medföljer filterplatta typ PCB eller dyligt?
Nej, det blir till att hårdwira.
Naqref skrev:bjorn55 skrev:Jo, hur var det nu med filtret..
bjorn55 skrev:Naqref skrev:bjorn55 skrev:Jo, hur var det nu med filtret..
oki, då får man väl ta en liten bit masonit som vanligt då..
//Björn
nixlaz skrev:Hej det här är mitt första inlägg här på faktiskt, har bara läst i det tysta men nu tog jag steget
Har tittat lite i tråden, den är nästan alldeles för galet lång för att läsa hela... Men så vitt jag förstått det så är det 2540kr för en byggsats med element+filter+låda? för ett par?
Skulle vara kul med ett litet projekt, finns det några reservplatser på beställningar eller är det kört för min del?
Jag har inte bestämt mig än då jag har nog med högtalare egentligen, men som sagt ett litet projekt skulle ju inte sitta fel när de inte kostar så mkt
EDIT: De här är alltså såpass bra att de skulle kunna mäta sig med PiP?
landa skrev:nixlaz skrev:Hej det här är mitt första inlägg här på faktiskt, har bara läst i det tysta men nu tog jag steget
Har tittat lite i tråden, den är nästan alldeles för galet lång för att läsa hela... Men så vitt jag förstått det så är det 2540kr för en byggsats med element+filter+låda? för ett par?
Skulle vara kul med ett litet projekt, finns det några reservplatser på beställningar eller är det kört för min del?
Jag har inte bestämt mig än då jag har nog med högtalare egentligen, men som sagt ett litet projekt skulle ju inte sitta fel när de inte kostar så mkt
EDIT: De här är alltså såpass bra att de skulle kunna mäta sig med PiP?
Välkommen!
Obs mina åsikter.
1.Priset kommer nog att sluta kring 6-7 tusen, lite beroende på vad du vill/kan göra själv.
2.Av graferna att döma kan de nog mäta (sic) sig med piP.
petersteindl skrev:SD-fötter = 250 kr
Tot = 5078 kr. Då är högtalarna väldigt färdiggjorda.
Naqref skrev:Dessa SD-fötter är mer exakt viktanpassade till qK. De är betydligt dyrare än fötterna som är anpassade för ett större viktintervall.
De motsvarar alltså SD-kuddarna i audiofilutförandet som kostar 550kr/högtalarpar på SDs hemsida.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster