Förslag inför CD/DVD inköp; +/- 1500.-

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2005-01-16 16:58

HDCD är inte intressant, tycker jag. Har inte hört någon skillnad. Mycket viktigare i sammanhanget är andra faktorer.
Common sense is not that common.

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-01-16 18:26

Den som hotspur länkade till är redan såld.

Så bra var det rådet?! 8)

Användarvisningsbild
swek

Inläggav swek » 2005-01-16 19:55

Dessvärre så regnar dom ju inte in, råden dvs. Så ditt var fullt dugligt, så länge den fanns kvar.

Är det bara jag som tror på min SONY SACD-spelare från netonnet.se?

I don´t hear any better ideas...?

Användarvisningsbild
swek

Inläggav swek » 2005-01-16 23:33

Har gluttat lite till och snubblat över Marants CD 5400 för 1.995.- på inWarehouse. Nån som kan rekommendera?

Någon som vet något om denna spelare? Kanske om det följer med fjärrkontroll eller inte? Framgår inte direkt... :?

Edit: Har läst en recension på Marantz spelaren som inte lovar så mycket. Bl.a. ett vinande ljud vid uppspelning som hörs väl vid låg volym. De va ju synd, då går den bort.

Vad har NI för CD-snurrare????

Användarvisningsbild
swek

Inläggav swek » 2005-01-18 00:27

Har det blivit skrivtorka? Ingen som kan ge mej lite hjälp på traven här?

Om inte annat så berätta vad ni har för att lyssna på CD ur så kan jag kolla upp recensioner o dyl. på egen hand, men ett omdöme är såklart välkommet!

Tack alla som svarat för den hjälp jag fått hittills! Det är bra att ha er!

Användarvisningsbild
niklas

Inläggav niklas » 2005-01-18 00:59

Du sätter kanske lite väl stor tilltro till vilken skillnad cd-spelaren kommer göra ljudmässigt? Det är ganska små skillnader i förhållande till högtalare och rum...

Det har ju redan kommit in råd från Hotspur, Martin, Norman och mig själv. Vad mer begär du? Vi kan ju inte bestämma vad du ska köpa, det måste du göra själv. Vilka har du varit och lyssnat på hittills?

Användarvisningsbild
swek

Inläggav swek » 2005-01-18 02:16

Inga alls.(!!!) Eftersom jag bor i Haparanda har jag inte stor/ingen möjlighet att göra det.

Jag ska till stockholm en helg i tredje veckan i Februari. Man kanske skulle ta och kolla runt lite då? Kan bli lite tjärvt med bara en helg och en flickvän som nog vill umgås med mej då med det här avståndet.

Det jag oroar mig mest för är egentligen transportens kvalitet. Jag förväntar mej inget hyperlyft ljudmässigt (kanske lite från min discman), men vill framförallt veta om spelare med tysta transporter med tanke på att jag ganska ofta lyssnar på låg volym.

Det är väl det jag begär mer kanske... tips om tysta transporter..?

Användarvisningsbild
swek

Inläggav swek » 2005-01-18 15:11

Martin skrev:Alltså multifromatsspelare som klarar av SACD mm är lika schmeckiga på att läsa CD-skivor som DVD-spelare. Det blir samma sak med spolning och skippning som är långsam och osmidig samt att de antagligen låter en del i mekanismen.

Menade du DVD-spelare eller CD-spelare med SACD compatibilitet? Förstod inte riktigt, står inför valet av antingen SONY SCD-XE597 eller SONY CDP-370 eftersom de får bra recensioner...

Föregående

Återgå till Köpråd