Moderator: Redaktörer
Rundberg skrev:Då är det antacknat: inget Alsacevin till Steindl.
Mosel är en flod, i floden odlar man inget vin alls. Däremot i dalen som floden karvat ut genom årtusendena. En del av detta dallandskap ligger i Luxemburg eftersom Mosel utgör Luxemburgs södra gräns. Den största delen av Moseldalent ligger dock i Tyskland.
Området i fråga ligger tyvärr söder om min resrutt, men som tur är så trasporteras vinet på ett finurligt sätt till försäljningsställen som är mer lättåtkomliga i mitt resande tillstånd.
Nu ska jag sluta sabba anmälningstråden!
Noteratpetersteindl skrev:Rundberg skrev:Då är det antacknat: inget Alsacevin till Steindl.
Mosel är en flod, i floden odlar man inget vin alls. Däremot i dalen som floden karvat ut genom årtusendena. En del av detta dallandskap ligger i Luxemburg eftersom Mosel utgör Luxemburgs södra gräns. Den största delen av Moseldalent ligger dock i Tyskland.
Området i fråga ligger tyvärr söder om min resrutt, men som tur är så trasporteras vinet på ett finurligt sätt till försäljningsställen som är mer lättåtkomliga i mitt resande tillstånd.
Nu ska jag sluta sabba anmälningstråden!
Jag skulle vilja göra en uppdatering. Alsace, slinker ner det oxå![]()
![]()
MvH
Peter
petersteindl skrev:Förresten, kan inte alla komma utomlands ifrån
FinnGus skrev:petersteindl skrev:Förresten, kan inte alla komma utomlands ifrån
Jag kommer ju egentligen från Finland, räknas inte det? Och både farmor och mormor var tyska, och pappa bor i Ryssland...
...vad skall jag ta med då, då? Torrt finskt vittvin (=Koskenkorva), torrt ryskt (=pschenitschnaja), torrt tyskt (=Gimmeldingen Meerspinne) eller torrt svenskt (=fettfri mjölk)...?
karneolen skrev:Kommer också i samma bil som "misanplass"
Ev 2 sittplatser lediga från Area-51 (om inte Tux och ½V16 tingat dem)
UrSv skrev:OCh som sagt jag åker från Linköping så är det nån som vill hänga med från de trakterna så går det utmärkt. Minst 2 platser finnes.
Varning: Min växellåda kanske rasar på vägen men det gör nog inget.
Jag åker gärna med dessa trevliga pojkar...Dartman skrev:UrSv skrev:OCh som sagt jag åker från Linköping så är det nån som vill hänga med från de trakterna så går det utmärkt. Minst 2 platser finnes.
Varning: Min växellåda kanske rasar på vägen men det gör nog inget.
Jag är lite sugen också. Dottern ville ju inte ha pK, men det vore kul att se lite tillverkning (om plats finnes). Åker också från Linköping och har en relativt ny radiobil (Prius med hel växellåda) som då kan användas. Finns bra med plats i den om det skulle bli av.
/Jonas
Absolut!UrSv skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag åker gärna med dessa trevliga pojkar...
Nemas problemas. Tar du din röda sportbil till Linköping?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster