Det här är så fantastiskt bra, titel skivomslag, slavisk/latinklingande blåsjazz
http://open.spotify.com/track/15TJEBqB6z7AydDOikwPAr
Lyrisk pianojazz i EST anda från 70 talet, rare
http://open.spotify.com/track/7JDtp95Oa0ZIzGoVVmESe
Moderator: Redaktörer
peetwa skrev:http://open.spotify.com/track/7JDtp95Oa0ZIzGoVVmESeJ
Bill50x skrev:Vad gör jag för fel?
Koffe skrev:Bill50x skrev:Vad gör jag för fel?
Funkar här oxå. Jag gissar att applikationen inte har registrerat sig på rätt sätt. Prova att starta om (om du inte har gjort det). Annars provar att installera om Spotify och säkerställ att du inte har någon browser igång.
Objektivisten skrev:Dolly Parton är ju grovt underskattad som countryartist rent generellt. Personligen föredrar jag nog 70-tals perioden. Men visst har rösten mognat med åren, som hos de flesta.
Will your lawyer talk to god and plead your case upon high
and defend the way you broke my heart in two
Man made laws to set you free on earth but is God satisfied
Will your lawyer talk to God for you
Hum skrev: Jag vet inte vad du har fått för dig att det skall handla om här, du tror inte att du är för enkelspårig.
[...]
Det måste vara besvärande att inte gilla bra ljud och framförallt inte kunna välja bort det man inte gillar, det är kanske någon kurs som kunde genomgås, hur man väjer bort det man inte gillar av Malte Widen.
Koffe skrev:Borde vi inte ha en tråd där vi delar med oss av bra musik som vi hittat på spotify?
Koffe skrev:Som Er ödmjuka TS. Känner jag att jag måste komma med ett förtydligande:
- Detta är inte en tråd om indie eller alt-folk. Det har bara råkat bli så.
- Detta är en tipsa om bra musik tråd. Alla är välkomna, All bra musik är välkommen! Den enda SOM KRÄVS är att det som ni tipsar om skall finns tillgängligt på Spotify.
Tipsen behöver alltså inte vara nya eller speciella. De behöver vara bra. Och intressanta. Det är också bra om man skriver en lite text om varför man vill tipsa... och en illustrerande bild är alltid trevligt!
Hum skrev: Jag vill också tillägga att jag inte är så intresserad av vad andra tycket eftersom jag har egen vilja.
Precis! Han är en fantastisk artist, och en ännu bättre textförfattare.Koffe skrev:Och grejen med Tom är att det är välförtjänt. Jag hörde en gång någon som sa att Elvis Costello hade ett "hål" i rösten där känslorna kommer ut. Fint sagt. Det har Herr Waits också. Så fort man glömmer han konstlade sångsätt och börjar lyssna på vad han säger...
Nice! Kände inte till den inspelningen. Och att Kronos Quartet medverkar gör ju inte saken sämre.Så låten jag fick gåshud av? Tom Waits & Kronos Quartet - Diamond In Your Mind.
CODY skrev:Mycket kul tråd!
En som jag upptäckt på spotify är Kevin Coyne.
Han passar in här eftersom det är mycket Singers & Songwiters, med
sjuttiotalsreferenser. Känns som unik musik och en personlig röst (liknar Tom
Waits?). Knocking Your Brain från 1997 är bra:
Tror att det är ett samlingsalbum. Låten Wonderland är jättebra.
Jag kan inte göra sådana där spotifyspellistor.
/CODY
FalloutBoy skrev:
Emmy The Great - First Love (2009, Close Harbour)
Koffe skrev:Fy sjutton va' bra! Hennes "Easter Parade" är dubbel-grym! Jag länkar den för att ingen skall missa.
Har varit lite svag för henne sen jag såg ett framträdande på TV (tror det var på "The Tonight Show") för några år sedan.norman skrev:Nästa flicka bli Brandi Carlile, tror hon började sin karriär som körsångerska åt en elvisimitatör...(om internet inte ljuger.. ), men det blev bra tillslut trots allt:
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster