Moderator: Redaktörer
EA_73 skrev:Varför pK och inte piP?
EA_73 skrev:Verkar som piP mäter bättre och finns tillgänglig?
niklas skrev:Jag önskar ändra mitt färgval, från svart till vit. Nu har jag definitivt bestämt mig.Glanstal 30 fortfarande.
MagnusÖstberg skrev:EA_73 skrev:Verkar som piP mäter bättre och finns tillgänglig?
Jag tycker de mäter lite olika bara. Vad är bättre med piP, som är sämre på pk? Jag kanske är sämre än dig på att tolka mätningar.
Jag tror du missade en deal. Och pk är väl i högsta grad tillgänglig för de som hann få ett par
EA_73 skrev:En liten fråga så jag inte missat århundradets deal. Varför pK och inte piP? Verkar som piP mäter bättre och finns tillgänglig?
Tolka detta på rätt sätt. Jättekul med DIY-projekt eller vad man ska kalla detta.
slammer87th skrev:Om det inte är fler på vänt så tar jag gärna hifitrollets avbokning! "All in" BR vit 60-gl "all inclusive" (även SD) för avhämtning i Skillingaryd
mvh
/slammer
Det vore kul om du lyckaes övertala tillverkaren till detEA_73 skrev:Man kanske ska dra igång en tråd om att sälja piP i stora volymer här på faktiskt.
MagnusÖstberg skrev:Det vore kul om du lyckaes övertala tillverkaren till detEA_73 skrev:Man kanske ska dra igång en tråd om att sälja piP i stora volymer här på faktiskt.
Det har inte jag lyckats med![]()
Ditt skummande i början av tråden var nog en rätt dålig analys för ett sådant uttalande kan jag tycka..
petersteindl skrev:Trick or Treat?EA_73 skrev:En liten fråga så jag inte missat århundradets deal. Varför pK och inte piP? Verkar som piP mäter bättre och finns tillgänglig?
Tolka detta på rätt sätt. Jättekul med DIY-projekt eller vad man ska kalla detta.
EA_73, vad gäller mätdata så har pK en rakare kurva i den lägsta basen med mer output enligt Naqs mätningar; piP har fallit 4 dB mer än pK under 30 Hz och 1 dB mer än pK vid 40 Hz. Vad gäller homogen spridning runt 3 kHz så mäter pK betydligt bättre. Spridningen över 15 kHz är bättre hos piP.
Jag har idag fått e-mail från hifitrollet som legat på sjukhus avstängd från yttre världenoch han avstår från inköp i avvaktan på tillfrisknande.
Så det finns ett par till dig EA_73 :)
Treat!
MvH
Peter
bjorn55 skrev:Vänligen komplettera med 1st Schenkerfrakt.
//Björn
EA_73 skrev:Jag ligger lågt. Har projekt så jag klarar mig hela nästa år. Tack för frågan.
Bele skrev:Vill ha alla "saker" (skruvar osv.) + sd-fötter, färdiglött och monterat filter, och få det fraktat.
/Benjamin
landa skrev:Reserverar en halvsats för en ev. framtida centerkanal och beställer ett delningsfilter på en gång. Så är jag halvklar...
Har nu druckit en lördagsöl och inser att det aldrig kommer att bli klart i så fall. Går all in istället. En sluten samma glanstal men inga sd fötter.
sebula skrev:peter har du möjlighet och att ta med mina pk till stockholm,jag betalar gärna schenkerfrakt till dig.ifalldetta är möjligt så stryk frakten på johns lista.mvh sebula.
Nusse skrev:Jag vill uppgradera från filterkomponenter till färdiglött filter. Hoppas och tror jag fått med alla options nu.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster