pK - den monumentala tråden om piP:s Kompis!

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Re: pK - Priser satta! (Deadline för options midnatt 31/10).

Inläggav petersteindl » 2009-10-31 21:27

sungit skrev:Har sent om sider sett denna tråd och vill, om det finns, beställa ett par br- högtalare med element, filter, portar, tillbehör, färdiglött och monterat så långt det går, svarta i 60-glans med sd-fötter +frakt.
Är det möjligt?

Hälsningar,
Uno

Det är möjligt.

Jag har antecknat dig och du måste e-maila mig din e-mailadress på en gång så att jag kan maila dig nödvändiga uppgifter angående betalning. Det bör överföras till mitt bankkonta idag eller imorgon så att det syns på måndag på mitt kontoutdrag.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2009-10-31 21:27

Tick tack tick tack :-D
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
slammer87th

Inläggav slammer87th » 2009-10-31 21:55

petersteindl skrev:
slammer87th skrev:Om det inte är fler på vänt så tar jag gärna hifitrollets avbokning! "All in" BR vit 60-gl "all inclusive" (även SD) för avhämtning i Skillingaryd :D

mvh
/slammer

Du var snabb. Jag noterar dig för ett par. Det finns nog några till. Dessutom tror jag inte att Slartibartfast kommer att fullfölja sin bokning.

MvH
Peter

Tack för uppdateringen, refererande till vårt samtal så jag går på hifitrollets avbokning plus en sats, d.v.s. totalt 2.5 sats varav 3 st BR och 2 st SL, samtliga vita glans 60, "all inclusive" och för avhämtning i Skillingaryd.

mvh
/slammer

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-31 22:34

slammer87th skrev:
petersteindl skrev:
slammer87th skrev:Om det inte är fler på vänt så tar jag gärna hifitrollets avbokning! "All in" BR vit 60-gl "all inclusive" (även SD) för avhämtning i Skillingaryd :D

mvh
/slammer

Du var snabb. Jag noterar dig för ett par. Det finns nog några till. Dessutom tror jag inte att Slartibartfast kommer att fullfölja sin bokning.

MvH
Peter

Tack för uppdateringen, refererande till vårt samtal så jag går på hifitrollets avbokning plus en sats, d.v.s. totalt 2.5 sats varav 3 st BR och 2 st SL, samtliga vita glans 60, "all inclusive" och för avhämtning i Skillingaryd.

mvh
/slammer

Noterat och jag har skickat e-mail ang uppgifter för betalning. Du betalar Bremen Production AB endast för högtalarelementen och i nästa vecka kommer det faktura från John Larsen på allt övrigt material.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
landa
Redaktör

Inläggav landa » 2009-10-31 22:51

petersteindl skrev:
landa skrev:Reserverar en halvsats för en ev. framtida centerkanal och beställer ett delningsfilter på en gång. Så är jag halvklar...

Har nu druckit en lördagsöl och inser att det aldrig kommer att bli klart i så fall. Går all in istället. En sluten samma glanstal men inga sd fötter.

Ok, jag har satt upp dig på ½-pKelementsats ytterligare d v s 1pK skall betalas. För övrigt har jag noterat så här för denne pK:
1st: SL; LM+L; +60gl; SV; vattenskuren; Filter färdig; skruv tätn dämp; terminal; hämtning Skillingaryd.

Har jag uppfattat dig rätt?

MvH
Peter

Även rör så tror jag du har fått det rätt. Läger över betalningen imorgon så borde du få den på måndag.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-31 22:57

landa skrev:
petersteindl skrev:
landa skrev:Reserverar en halvsats för en ev. framtida centerkanal och beställer ett delningsfilter på en gång. Så är jag halvklar...

Har nu druckit en lördagsöl och inser att det aldrig kommer att bli klart i så fall. Går all in istället. En sluten samma glanstal men inga sd fötter.

Ok, jag har satt upp dig på ½-pKelementsats ytterligare d v s 1pK skall betalas. För övrigt har jag noterat så här för denne pK:
1st: SL; LM+L; +60gl; SV; vattenskuren; Filter färdig; skruv tätn dämp; terminal; hämtning Skillingaryd.

MvH
Peter

Även rör så tror jag du har fått det rätt. Läger över betalningen imorgon så borde du få den på måndag.

Ok, jag lägger in extra basreflexrör :) Jag trodde inte du ville ha BR-rör till denna eftersom det är en sluten låda.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
landa
Redaktör

Inläggav landa » 2009-10-31 23:00

petersteindl skrev:
landa skrev:
petersteindl skrev:

MvH
Peter

Ok, jag lägger in extra basreflexrör :) Jag trodde inte du ville ha BR-rör till denna eftersom det är en sluten låda.

MvH
Peter

Man skulle kunna tro att jag druckit flera öl men det blev faktiskt bara en. Naturligtvis har du rätt inga rör. :oops:

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-31 23:11

landa skrev:
petersteindl skrev:
landa skrev:
petersteindl skrev:

MvH
Peter

MvH
Peter

Man skulle kunna tro att jag druckit flera öl men det blev faktiskt bara en. Naturligtvis har du rätt inga rör. :oops:

Ok :) Fixat

Användarvisningsbild
Stenberg

Inläggav Stenberg » 2009-10-31 23:21

Jag hoppas det går bra att ändra sig till ett billigare alternativ:
Ingen låda och inte färdiglött filter.

Annars som tidigare.

Jag hoppas på att någon stockholmare kan ta med sig sakerna från Skillingaryd (allara hellst Peter eller Magnus eftersom jag hittar hem till dem).

Användarvisningsbild
sungit

Inläggav sungit » 2009-10-31 23:29

petersteindl skrev:
sungit skrev:Har sent om sider sett denna tråd och vill, om det finns, beställa ett par br- högtalare med element, filter, portar, tillbehör, färdiglött och monterat så långt det går, svarta i 60-glans med sd-fötter +frakt.
Är det möjligt?

Hälsningar,
Uno

Det är möjligt.

Jag har antecknat dig och du måste e-maila mig din e-mailadress på en gång så att jag kan maila dig nödvändiga uppgifter angående betalning. Det bör överföras till mitt bankkonta idag eller imorgon så att det syns på måndag på mitt kontoutdrag.

MvH
Peter

Har skickat PM till dig.
Tack!

Uno

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-31 23:34

sungit skrev:
petersteindl skrev:
Är det möjligt?

Hälsningar,
Uno

Det är möjligt.

MvH
Peter

Har skickat PM till dig.
Tack!

Uno

Du kan kolla i din PM-låda :)

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-10-31 23:44

Stenberg skrev:Jag hoppas det går bra att ändra sig till ett billigare alternativ:

Annars som tidigare.

Jag hoppas på att någon stockholmare kan ta med sig sakerna från Skillingaryd (allara hellst Peter eller Magnus eftersom jag hittar hem till dem).

Ok, noterat. Det är altså inga filter alls för dig. Antingen tar jag upp dina grejer eller Magnus eller någon annan.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
Stenberg

Inläggav Stenberg » 2009-10-31 23:53

petersteindl skrev:
Stenberg skrev:Jag hoppas det går bra att ändra sig till ett billigare alternativ:

Annars som tidigare.

Ok, noterat. Det är altså inga filter alls för dig. Antingen tar jag upp dina grejer eller Magnus eller någon annan.

MvH
Peter

Jo filterkomponenter, men inte färdiglött. Klumpigt uttryck av mig tidigare :oops: .

Allt som behövs för att löda filter har jag hemma och om jag ändå gör lådan själv så tjänar jag inget på att få filtret monterat.

Lite snikigt, men min ekonomi tillåter inte annat....

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-01 00:32

Stenberg skrev:
petersteindl skrev:

Annars som tidigare.

MvH
Peter

Jo filterkomponenter, men inte färdiglött. Klumpigt uttryck av mig tidigare :oops: .

Allt som behövs för att löda filter har jag hemma och om jag ändå gör lådan själv så tjänar jag inget på att få filtret monterat.

Lite snikigt, men min ekonomi tillåter inte annat....

Jag kände det på mig. Filterkomponenter är antecknat. :)

MvH
Peter

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2009-11-01 01:28

Då var det stopp för ändringar! :D

Mindre justeringar såsom ändring av glanstal och kulör kan man nog göra ett litet tag till men för allting annat så är det stopp så att John kan räkna på exakta antal för allting. Han skickar ut fakturor i veckan som ska vara betalda innan nästa måndag.

När det gäller glanstalet så kan det kanske justeras upp från 60 till 80. De ska testa om det går att göra enkelt. Men bara glanstal 60 garanteras.

I övrigt så ryktas det om att en världsberömd inspelningstekniker har bokat ett par pK. 8)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-01 01:38

Vad konstigt det känns. Jag behöver inte sitta och slita vid datorn längre. Pust :)

Bäst att tända ett ljus Bild

MvH
Peter

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-01 03:06

Så här är nuläget

Bild

Bild

Ni som har kommit med på slutet har inte hunnit rätta om ni ser något fel. Nu finns sista chansen. De som är gulmarkerade väntar jag in betalning från.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2009-11-01 05:46

Du har gjort ett jättebrss jobb peter, det du kan fundera över nu är vad du begär för endast ett par basar? Jag finns via pm.

mvh

filip

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2009-11-01 14:13

Peter: Jag vill ha högsta möjliga glanstal på båda mina par,
om det nu skulle bli några ändringar på den fronten.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-01 16:13

Aerob skrev:Peter: Jag vill ha högsta möjliga glanstal på båda mina par,
om det nu skulle bli några ändringar på den fronten.

Ok

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2009-11-01 16:23

Peter, jag vill ha lägsta möjliga glanstal. Helst skulle jag vilja ha dom primergråa, eller sprutspackelgråa.

Mvh

Filip

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-01 16:59

Fjonkalicious skrev:Peter, jag vill ha lägsta möjliga glanstal. Helst skulle jag vilja ha dom primergråa, eller sprutspackelgråa.

Mvh

Filip

Ok :mrgreen: Det kostar 750 kr extra :D välj önskad NCS kod.

Förresten, kan du maila eller skicka PM med dina kontaktuppgifter. adress + tel. Det skall vara med i dokumentet som jag skall skicka till John Larsen idag.

Även Stones uppgifter vill vi ha. resten har jag fått uppgifter från.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-01 17:00

Fjonkalicious skrev:Du har gjort ett jättebrss jobb peter, det du kan fundera över nu är vad du begär för endast ett par basar? Jag finns via pm.

mvh

filip

Jag återkommer

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2009-11-01 17:21

petersteindl skrev:
Fjonkalicious skrev:Peter, jag vill ha lägsta möjliga glanstal. Helst skulle jag vilja ha dom primergråa, eller sprutspackelgråa.

Mvh

Filip

Ok :mrgreen: Det kostar 750 kr extra :D välj önskad NCS kod.

Förresten, kan du maila eller skicka PM med dina kontaktuppgifter. adress + tel. Det skall vara med i dokumentet som jag skall skicka till John Larsen idag.

Även Stones uppgifter vill vi ha. resten har jag fått uppgifter från.

MvH
Peter

Vi kör på svarta som sagt från början :-)

Du har fått mail med uppgifter.

Basarna är rel. låg prioritet.

Mvh

Filip

Användarvisningsbild
landa
Redaktör

Inläggav landa » 2009-11-01 19:08

P.S. Har överfört pengarna D.S.

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2009-11-02 08:18

Har Peter eller Magnus plats för ett par högtalare till så lägger jag hellre pengen för frakt till er.

Användarvisningsbild
FinnGus

Plats i bil

Inläggav FinnGus » 2009-11-02 10:56

2-ch skrev:Har Peter eller Magnus plats för ett par högtalare till så lägger jag hellre pengen för frakt till er.

Jag bör ha.
FinnGus

...nu börjar det DIY-Glöda...

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-02 14:12

Hej alla glada

Har ni överlevt helgfirandet? :)

Nu börjar dokumentet få sin absoluta slutform.
Detta är det underlag som John Larsen nu fått och kommer att arbeta utifrån.

Bild

Bild

Det som inte är helt klart är turerna kring frakt och hämtning av kompisar eller andra, men det kommer att lösa sig varefter.

De enda betalningar som i denna skrivande stund inte klart syns på kontot är från Jens och BertilAlving, men jag kan se inkommande belopp som överrensstämmer så att jag får nog anse att hela listan är betald.

Det har varit blod, svett och tårar, men ganska roligt också. Tårarna är mest då jag gör fel i dokumentet och måste hitta felen.

Gör gärna en snabb slutcheck av era bokningar av delar. Vissa av er har inte e-mailat era adresser :x :? :) men de flesta har jag lyckats fiska på Eniro :twisted: :D

MvH
Peter

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2009-11-02 17:34

Skicka gärna mina satser med DHL eller posten så slipper man vänta på schenker att dom skall fata att man skickar inte till borås först och sedan stockholm och sedan gotland JÄVLA PUCK HUVODEN. ( schenker alltså).

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-11-02 19:20

Nu syns det klart och tydligt att de sista kvarvarande betalningarna har gjorts d v s av Jens och Bertil Alving Bild Detta innebär att alla pK-elementsatser är betalda och nu kan jag dra till Bahamas Bild Bild

MvH :)
Peter

FöregåendeNästa

Återgå till DIY-forum