Moderator: Redaktörer
peetwa skrev:Tackar, nu förstår jag hur det fungerar. Jag rår inte till några shelfing filter över 12 dB, men jag antar att det bara är att lägga dom på varandra för önskad branthet.
MrQaffe skrev:Vad är det du mätt på egentligen? Vad är det som händer mellan 5-600Hz, konstig 2 vägs delning?
Hade du tänkt eqa 33dB för att räta ut kurvorna du visar upp?, det är ganska mycket i så fall.
Om det är så mycket så kanske man ska använda mer än enbart eq för att lösa det, risken finns att du överstyr.
MrQaffe skrev:Bluetooth ? funkar den i win 7 64 ? jag kör via usb, får du gång den via bluetooth kan du väl ge en länk till det interfacet, det verkar intressant, säkert flera som vill ha ett sånt.
peetwa skrev:3 dB/oct shelf. Går det att fixa eller måste man trixa då?
avr7000 skrev:peetwa skrev:3 dB/oct shelf. Går det att fixa eller måste man trixa då?
Det går att fixa om du t ex kör 6 dB Shelvingfilter med bara 3 dB i gain och stackar du ett till (med 3 dB i gain) uppepå fast högre upp i frekvens (om det nu är ett high shelving filter du vill uppnå.
MrQaffe skrev:Bluetooth ? funkar den i win 7 64 ? jag kör via usb, får du gång den via bluetooth kan du väl ge en länk till det interfacet, det verkar intressant, säkert flera som vill ha ett sånt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster