Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:Det finns jättedyra reservdelselement![]()
![]()
MvH
Peter
Stranne skrev:petersteindl skrev:Det finns jättedyra reservdelselement![]()
![]()
MvH
Peter
Jamen dåså. Beställer härmed en fyra-fem reservsatser då!
niclas skrev:Kass skiss.. men den visar förhoppningsvis idéen.![]()
Fäst ett tygstycke i lämplig längd och bredd i bakkant (röd prick) av högtalaren. Tyget bör ha någon form av metallstång (blå) fäst i andra änden så tyget hänger prydligt.
Vid lyssning fäller man bak tygstycket så det hänger ned på baksidan av högtalaren och när man ful-lyssnar/inte lyssnar kan tyget hänga ned, framför elementen.
paa skrev:Hittade ett kul förslag på avtagbart skydd i en gammal tråd:niclas skrev:Kass skiss.. men den visar förhoppningsvis idéen.![]()
Fäst ett tygstycke i lämplig längd och bredd i bakkant (röd prick) av högtalaren. Tyget bör ha någon form av metallstång (blå) fäst i andra änden så tyget hänger prydligt.
Vid lyssning fäller man bak tygstycket så det hänger ned på baksidan av högtalaren och när man ful-lyssnar/inte lyssnar kan tyget hänga ned, framför elementen.
Fjonkalicious skrev:Jag tänker mig att man inne i lådan kan försänka starka magneter. Sedan gör man en metallram som motsvarar baffelmåttet som man antingen spänner tyg över eller gör ett metallgaller. Fast jag har inga barn så jag behöver inte
Mvh
Filip
Stranne skrev:Fjonkalicious skrev:Jag tänker mig att man inne i lådan kan försänka starka magneter. Sedan gör man en metallram som motsvarar baffelmåttet som man antingen spänner tyg över eller gör ett metallgaller. Fast jag har inga barn så jag behöver inte
Mvh
Filip
Tanken har slagit mig. Kommer inte magnetfältet från de starka
magneterna påverka högtalarelementen tro? Förmodligen inget som
går att höra, men vetskapen av att något kanske sabbar skulle
förmodligen störa mig kraftigt.
Fjonkalicious skrev:Jag tänker mig att man inne i lådan kan försänka starka magneter. Sedan gör man en metallram som motsvarar baffelmåttet som man antingen spänner tyg över eller gör ett metallgaller.
Stranne skrev:Ok, bra. Måste jag försänka magneterna på insidan i baffeln? Har de för
dåligt magnetfält kvar på utsidan lådan om man skiter i att försänka
och bara limmar fast dem på insidan? Nån som prövat? Var hittar man
dylika magneter förresten?
MagnusÖstberg skrev:Vad är kuk för högtalare?
Användare som besöker denna kategori: Neuhausen och 13 gäster