Moderator: Redaktörer
Dom här rackarna har jag jobbat med under iaf 6 år, dom ligger ju ner, dom låter verkligen inte som NS-10, dom låter dock extremt tråkigt och är subjektivt lågupplösta ovan 10 khz, men man fick iaf jobba ganska mycket för att få mixar att låta bra i dom. Jag mixade tv-produktioner i dom. Dom spelade inte nån bas men det var bara att lägga ett HP filer, ganska brant, vid 40-50 hz så var det problemet löst.IngOehman skrev:Vilka högtbalare tänke du på som är gjorda för att ligga? Det normala är
att högtalarkonstruktörer känner till dessa problem, och därför inte gör
högtalare där elementen sitter sida vid sida. Har du lust att komma med
några exempel på vilka högtalare det är du menar?
phloam skrev:Fråga: I hur många % av alla studios används enbart NS10 och inget annat?
perstromgren skrev:Noll?
Lust skrev: Kan du se möjligheten att det går att producera högkvalitativa inspelningar trots eller kanske t o m tack vare att NS-10 används som närfältare i produktionen?
phloam skrev:perstromgren skrev:Noll?Jag ligger inte sömnlös över att t.ex. Thriller, eller särskilt många andra klassiker, skulle ha spelats in i en studio med enbart NS10 tillgänglig
perstromgren skrev:phloam skrev:perstromgren skrev:Noll?Jag ligger inte sömnlös över att t.ex. Thriller, eller särskilt många andra klassiker, skulle ha spelats in i en studio med enbart NS10 tillgänglig
Producerade Quincy Jones skivan Thriller med enbart NS-10?
Nej.Lust skrev:Kan du se möjligheten att det går att producera högkvalitativa inspelningar trots eller kanske t o m tack vare att NS-10 används som närfältare i produktionen?
CODY skrev:Jag är förundrad. Man efterlyser en skiva som blivit sämre av NS-10, och får
till svar Thriller. Tyder snarare - om något - på att de är jättebra.
Lust skrev:Att NS-10 har stora svagheter sedd som HiFi-högtalare kan jag hålla med om. Men tänk om den samtidigt har styrkor som uppskattas av de som arbetar med dem?
phloam skrev:Jag tror att NS-10 blev populär pga att den vita konen fick stressade tekniker och andra lyssnare att slappna av och tänka på musiken istf rattar och knappar.
CODY skrev:Jag är förundrad. Man efterlyser en skiva som blivit sämre av NS-10, och får
subjektivisten skrev:CODY skrev:Jag är förundrad. Man efterlyser en skiva som blivit sämre av NS-10, och får
Om du inte hört någon skiva som låter bättre än Thriller så börjar jag undra om du överhuvudtaget hört bra inspelad musik.
subjektivisten skrev:CODY skrev:Jag är förundrad. Man efterlyser en skiva som blivit sämre av NS-10, och får
Om du inte hört någon skiva som låter bättre än Thriller så börjar jag undra om du överhuvudtaget hört bra inspelad musik.
Laila skrev:Är den också mixad med NS-10 ?
KarlXII skrev:subjektivisten skrev:CODY skrev:Jag är förundrad. Man efterlyser en skiva som blivit sämre av NS-10, och får
Måste hålla med. Jag blev nyfiken nu - det vär länge sen jag hörde på den så jag spelar den nu. Härligt! Låtarna är ju kanon, men speciellt bra låter den ju inte.
KarlXII skrev:subjektivisten skrev:CODY skrev:Jag är förundrad. Man efterlyser en skiva som blivit sämre av NS-10, och får
Måste hålla med. Jag blev nyfiken nu - det vär länge sen jag hörde på den så jag spelar den nu. Härligt! Låtarna är ju kanon, men speciellt bra låter den ju inte.
CODY skrev:Det är f ö roligt att en del får för sig att komprimering har något med
monitorer att göra.
Nattlorden skrev:om man inte får detaljerna välupplösta på naturligt sätt så kan det vara en följdeffekt att man tar till komprimering för att få fram dem så de hörs bättre i den lyssningen...
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 32 gäster