Edit: Kommer längre ned!
Här en försmak.
Moderator: Redaktörer
Richard skrev:piP-bilder från mitt bygge i ek kommer strax, med hjälp av Ragnwald.
UrSv skrev:Är det det här som är här för där var det ju inte.
Bakstycket är utanpåliggande, kan inte minnas att IÖ har så på någon modell.DVD-ai skrev:Hur menar du då ?
niklas skrev:piP ska väl vara gjord i 12 mm mdf och 16 mm i baffeln (eller om det är 16 mm och 19 mm i baffeln)? Har Richard byggt med limträskiva är det förmodligen samma runt om. Hur mycket det påverkar har jag ingen aning om, men antingen skiljer måtten utvändigt eller invändigt.
Fast det är ju inte första gången i så fall...
Ragnwald skrev:Vi får hoppas att de inre måtten är exakta LxBxH.
Polterminalen på baksidan sitter ovanför den inre lilla hyllan, på mina originallådor.
Men på en byggskiss, ses att de ska sitta under. Men det har ju ingen praktisk betydelse alls, antar jag.
Richard skrev:Nej, nej, nej - det är 14 mm till väggarna och 18 mm till baffeln, i oslipat tillstånd, i mina piP.![]()
*
(Men det färdiga resultatet ska ju vara 12 mm samt 16 mm, om lådan är ofanerad...)
Lösningen heter slipning med slipmaskin.
niklas skrev:Richard skrev:Nej, nej, nej - det är 14 mm till väggarna och 18 mm till baffeln, i oslipat tillstånd, i mina piP.![]()
*
(Men det färdiga resultatet ska ju vara 12 mm samt 16 mm, om lådan är ofanerad...)
Lösningen heter slipning med slipmaskin.
Jaha, på så vis! Det låter låter lite omständigt att slipa ner 2 mm solid ek, men fick du till det bra så är det bara att gratulera!
Doppade du delningsfilterkomponenterna i matolja innan du lödde fast dom? Blir tydligen en helt annan harmoni i basen då, fetare liksom...![]()
Anyways, grattis till ett fint bygge, hoppas du blir nöjd och lever länge med högtalarna!
MagnusÖstberg skrev:Vad är det för kopplingskablar mellan delningsfilterkomponenterna?
Ser ut som mångtrådig kopparkabel?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster