Moderator: Redaktörer
Nwalmaer skrev:Om det är så satans mjukt så borde Fs ligga lägre. Tror snarare att det helt enkelt inte passade med den EQ-kurva den subwoofer den var tilltänkt i har. Fynda återkallade ju ett gäng subbar för ett tag sen och jag tror det är dessa element som nu är billiga. Men som sagt, specmässigt ser de väldigt bra ut.
Liten sluten låda med lite lite EQ... Mums.
Har mailat Tekzone om Xmax men jag gissar att det är minst +- 8mm.
MagnusÖstberg skrev:Har varit uppe tidigare. Osäker på hur surrounden beter sig med lite tryck i lådan. Den är ju fläskig nog att klara av massiva konutslag vilket förmodligen innebär att elementet slår hårt i polstycket när det bottnar.
Köp och mät upp
MagnusÖstberg skrev:Har varit uppe tidigare. Osäker på hur surrounden beter sig med lite tryck i lådan. Den är ju fläskig nog att klara av massiva konutslag vilket förmodligen innebär att elementet slår hårt i polstycket när det bottnar.
Köp och mät upp
Svante skrev:MagnusÖstberg skrev:Har varit uppe tidigare. Osäker på hur surrounden beter sig med lite tryck i lådan. Den är ju fläskig nog att klara av massiva konutslag vilket förmodligen innebär att elementet slår hårt i polstycket när det bottnar.
Köp och mät upp
Mja, fast med mjuk fjädring, dvs stor Vas blir ju lådan stor och då blir det inte så mycket tryck i lådan.
...fast å andra sidan så har ju elementet inte särskilt stor Vas, den är ju som en XXLS-10" ungefär.
Jag förstår faktiskt inte varför de lyfter fram att fjädringen skulle vara mjuk.
Nwalmaer skrev:http://www.fynda.se/index.php?prodid=3717
Vad tror ni om det? Det blir ju inte svårt att ha råd med ett gäng. Vet inte vad dom menar med "mjukt" och att det passar en "svag förstärkare", specsen verkar ju riktigt trevliga.
Man skulle kanske köpa några och mäta upp.
McFlippaFlaster skrev:Jag har samma funderingar själv. Det lutar åt ett par stycken 10" SLS, men det verkar ju som att elementet från fynda presterar hyfsat i relation till vad de kostar om man använder sig av multipla enheter. 4st för under tvåtusen inklusive frakt är svårt att bortse ifrån. Var köper man förresten SLS-elementen billigt?
Nwalmaer skrev:Tekzone tillverkar säkert ett tiotal element som ser likadana ut men som skiljer specmässigt. De elementen de presenterar på hemsidan är nog inte de som är byggda åt Fynda utan snarare bara samples på vad som kan byggas.
Har inte fått svar ännu.
Tyvärr vankas det uppsägningar på jobbet nu så jag tror inte jag kommer köpa några i nuläget. Får hålla hårt i pengarna tills man vet om man klarar sig.
JB: Jag minns att jag läste samma sak. Men det kan vara så enkelt att elementen hade för lågt Fs. Jag har inte hört något från JWS/Proson/Dynavoice etc. som har en susning under 50 Hz och det är nog deras filosofi också. Bas som imponerar på fjortonåringar ligger över 50 Hz och varför ska dom då bygga en sub som spelar under det, om det betyder att den bottnar fortare.
Men för oss är det ju bra.
Nwalmaer skrev: Jag har inte hört något från JWS/Proson/Dynavoice etc. som har en susning under 50 Hz och det är nog deras filosofi också.
Användare som besöker denna kategori: TommyE och 12 gäster