Moderator: Redaktörer
soren skrev:Hejsan ingvar ...
Du råkar inte ha en i14 + pX-2 stående hemma men råkat tappa bort numret ????
Jag har aldrig sagt att jag har blidtestat detta.. skillnaderna är så markanta att jag istället lyssnat på massa musik!
Mitt system var kalibrerat till 75dB med EKK, och när jag satte i dessa kablar så mätte samma signal 76 dB. Jag sänkte således utsignalen på försteget så att det blev 75 dB även med den nya kablen. Det är det jag kallade nivåmatchning. Skall man vara nogrannare så antar jag att en voltmeter på utgången är bättre.
/Sören
soren skrev:Ingvar,
... jo nu när du säger det .. jag saknar faktiskt ett 1ohms motstånd!!
Mycket möjligt att kabeln inte håller sig inom dina parametrar.. skulle kanske förklara nivåhöjninen?
Forskar du fortfarande om mänskliga hörseln.
Vore det inte kul att göra ett experiment med vilka olika "fel" som orsakar specifika typer av färgningar och vilka som upplevs som positiva och negativa. Du kanske redan har gjort det?
soren skrev:Sitter och funderar på förklaringar, för det låter annorlunda nu än vad det gjorde innan (110% säker på detta!!!).
IngOehman skrev:Du behöver väl ingen ingångsväljare, eller ens lucka till CD-spelaren!
I med en Barberplatta bara och spackla igen! Sen löder du alla signalvägar!![]()
Vh, Ing. Öhman
PS. Glömde nämna aktivering av repeat-funktionen.
dawen skrev:IngOehman: Du förstår väl att Morello då och då vill lyssna på vinyl?
Givetvis Barbervinyl
IngOehman skrev:Du behöver väl ingen ingångsväljare, eller ens lucka till CD-spelaren!
I med en Barberplatta bara och spackla igen! Sen löder du alla signalvägar!![]()
Vh, Ing. Öhman
PS. Glömde nämna aktivering av repeat-funktionen.
NNord skrev:BRA !
Då ska jag köpa.. Finns det olika utgåvor? Eller är det bara att handla?
enJohn skrev:Finns här någon kunnig som kan förklara vilka försämringar som uppstår om man använder andra (läs tunnare) dimensioner än de rekommenderade?
Vore intressant också för att (som teknisk imbicill) förstå hur man ska förhålla sig till kablar i allmänhet och knivbananers begränsningar i synnerhet.![]()
/en john som inte är så tunn egentligen
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster