Den kosten står inte att finna alls i förstainlägget. De 234:- måste således vara felaktiga.
Undrar om det här inte gäller alla, dvs att det finns en kostnad som ingen informerat om

Moderator: Redaktörer
KarlXII skrev:Stefan, vad gillade du diskanten?
Välbalanserad?
MagnusÖstberg skrev:Jag är fakturerad 117:-/låda för packning fast jag hämtar.
Den kosten står inte att finna alla i förstainlägget. De 234:- måste således vara felaktiga.
Undrar om det här inte gäller alla, dvs att det finns en kostnad som ingen informerat om
lemmts skrev:Jippi!
100 sidor
KarlXII skrev:Imponerande. De hade STOOORA blindtestsskärmar va?
Aerob skrev:Är det sagt när man som en icke-hämtare kan tänkas få sina saker?
rikkitikkitavi skrev:jag har fortfarande inte fått mail om pengar för frakt, så jag har fortfarande inte kunnat förklara för john larsen att en bekant , bomellberg som anländer till träffen 28/11 hämtar mina element så jag vill inte betala frakt för något som jag inte behöver.
jag kan förvisso ringa men det känns bättre att svara med vändande mail.
får gärna meddela mig på rickardohlin2(at)yahoo.com
petersteindl skrev:rikkitikkitavi skrev:jag har fortfarande inte fått mail om pengar för frakt, så jag har fortfarande inte kunnat förklara för john larsen att en bekant , bomellberg som anländer till träffen 28/11 hämtar mina element så jag vill inte betala frakt för något som jag inte behöver.
Du behöver inte betala frakt, men däremot kartong + paketering av grejerna. Det är bara några få som fått faktura. Resterande fakturering kommer.
MvH
Peter
petersteindl skrev:Aerob skrev:Är det sagt när man som en icke-hämtare kan tänkas få sina saker?
Jag skulle tro att John fått de första vattenskurna diskanterna idag och då skickar han nog ut saker till de som endasts skall ha element så fort han fått kartongerna d v s emballaget.
Därefter skickar John till de som skall ha element + delar och därefter till de som skall ha element + PLP + delar och därefter till de som skall ha element + delar + LM och sist till de som skall ha element + delar + högtalarkabinett som är lackade. Något sådant tror jag logistiken kommer att vara.
MvH
Peter
rikkitikkitavi skrev:petersteindl skrev:rikkitikkitavi skrev:jag har fortfarande inte fått mail om pengar för frakt, så jag har fortfarande inte kunnat förklara för john larsen att en bekant , bomellberg som anländer till träffen 28/11 hämtar mina element så jag vill inte betala frakt för något som jag inte behöver.
Du behöver inte betala frakt, men däremot kartong + paketering av grejerna. Det är bara några få som fått faktura. Resterande fakturering kommer.
MvH
Peter
tack då vet jag. tidigare information var att det skulle kommit i början av veckan och det är inte så lätt att följa hela tråden.
låter rimligt med en viss förpackningskostnad, ni har väl fått elementen levererade i storpack.
I wait for the faktura .
Aerob skrev:petersteindl skrev:Aerob skrev:Är det sagt när man som en icke-hämtare kan tänkas få sina saker?
Jag skulle tro att John fått de första vattenskurna diskanterna idag och då skickar han nog ut saker till de som endasts skall ha element så fort han fått kartongerna d v s emballaget.
Därefter skickar John till de som skall ha element + delar och därefter till de som skall ha element + PLP + delar och därefter till de som skall ha element + delar + LM och sist till de som skall ha element + delar + högtalarkabinett som är lackade. Något sådant tror jag logistiken kommer att vara.
MvH
Peter
OK, då undrar vi vidare... Kommer vi som ska ha lackade lådor med alla
tillbehör få dom utskickade innan eller efter träffen?
Kommer jag kunna ge bort ett par färdigmonterade pK i julklapp till min mor?
MagnusÖstberg skrev:Jag tycker att ni som nu arrangerar detta reder ut alla tillkommande avgifter. Det är nog inte bara mig det retar att priset ökar efter beställning.
petersteindl skrev:KarlXII skrev:Stefan, vad gillade du diskanten?
Välbalanserad?
De A/B- testade mot en byggsats med de wärldsberömda välrenommerade SEASreferensen och fann att diskanten var välbalanserad![]()
![]()
/Peter
MagnusÖstberg skrev:Jag tycker att ni som nu arrangerar detta reder ut alla tillkommande avgifter. Det är nog inte bara mig det retar att priset ökar efter beställning.
MagnusÖstberg skrev:Min faktura innehåller ingen packning/kartongkostnad för element eller tillbehör. Det beror nog på att man plockar på plats.
Det som tillkommit är packning för själva lådan med 117:-/låda vilket är rätt ordentligt för lite bubbelplast och rätt ordentligt i förhållande till det annonserade priset.
Något har gått snett och det är bäst att fixa det innan alla fakturor går ut
petersteindl skrev:John återkommer med fraktkostnader och hanteringskostnader. Vad gäller frakt så måste det tas fram kartonger och förpackningsmaterial. Kostnad för detta kommer också att tas fram.
MvH
Peter
UrSv skrev:Att förpackingsmaterial kommer kosta vid frakt står ju i tråden men däremot håller jag med om att vid hämtning så förutsatte jag också att det inte tillkom något. "Assumption is the mother of all fuck-ups"...petersteindl skrev:John återkommer med fraktkostnader och hanteringskostnader. Vad gäller frakt så måste det tas fram kartonger och förpackningsmaterial. Kostnad för detta kommer också att tas fram.
MvH
Peter
McFlippaFlaster skrev:hörrni krappar!
Jag har varit och fött barn med frugan och inte tittat in på länge,
McFlippaFlaster skrev:hörrni krappar!
Jag har varit och fött barn med frugan och inte tittat in på länge, har det gått ut fakturor på tillbehören till pk?? i så fall har jag inte fått nått!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster