Moderator: Redaktörer
Jag är fakturerad 117:-/låda för packning fast jag hämtar.
Den kosten står inte att finna alls i förstainlägget. De 234:- måste således vara felaktiga.
Undrar om det här inte gäller alla, dvs att det finns en kostnad som ingen informerat om
oa51 skrev:Magnus skrev:Jag är fakturerad 117:-/låda för packning fast jag hämtar.
Den kosten står inte att finna alls i förstainlägget. De 234:- måste således vara felaktiga.
Undrar om det här inte gäller alla, dvs att det finns en kostnad som ingen informerat om
Jag har fått en faktura på 108 + moms = 135 kr för " Packn/emb elementsats" av tre elementsatser ( fyra bokade och betalda till Peter S) trots att även jag är uppsatt att hämta. Själva lådorna har jag däremot inte fått faktura på ännu, men det kanske är lika bra eftersom priset på dessa stigit från 1300 till 1446,25 trots att jag kör 33 mil för att hämta dem!
Om siffrorna stämmer så får jag betala 180+ 146,25 dvs 326,25 i emballagekostnad för 4 element och ett par slutna lådor. Det är väl bara att betala, men känns lite tungt att betala så mycket för lite wellpapp och bubbelplast.
McFlippaFlaster skrev:hörrni krappar!
Jag har varit och fött barn med frugan och inte tittat in på länge, har det gått ut fakturor på tillbehören till pk?? i så fall har jag inte fått nått!
FinnGus skrev:McFlippaFlaster skrev:hörrni krappar!
Jag har varit och fött barn med frugan och inte tittat in på länge, har det gått ut fakturor på tillbehören till pk?? i så fall har jag inte fått nått!
Kan tipsa om att du kommer att få många fina nätter uppe med pöjk'n. Ifall han inte kan sova, så rekommenderar jagkillen på armen och Olavi Virta ur pK.
Naqref skrev:Obs när det gäller omkostnader
En liten detalj som vi hade glömt är att det kommer att kosta arbetstid att sortera upp alla saker och detta måste göras innan träffen (finns inte möjligheter att göra det på träffen) så tillkommer en extrakostnad för detta även för de som hämtar själv. Den kostnaden för hantering/sortering/packning inkl packningsmaterial är 25kr per elementsats för en högtalare. För en högtalarsats med lådor är kostnaden 60kr per högtalare.
Exempel: Köper man elementsats som blir till ett par högtalare så kommer det att kosta 50kr för detta.
Köper man elementsats för 3 högtalare och lådor så kommer detta kosta 180kr.
Vi ber om ursäkt att vi glömde bort denna extrakostnad för er när beställningen gjordes.
När det gäller fel i fakturor så skulle John gå igenom fakturorna en gång till och skicka ut korrigerade diton. Ser ni fel trots detta så är det bäst med direktkontakt med John via telefon eller mail.
petersteindl skrev:Men jag borde ju inte lägga mig i detta längre enligt MagnusÖstberg, dock tycker jag ändå att momsfrågan bör förtydligas och klargöras så att det inte uppkommer missförstånd vad gäller momsen.
MvH
Peter
OA-51, du skriver 1300, men du står uppsatt på 1384 kr och detta pris har ju varit hela tiden i dokumentet.
De flesta har inte fått det.Sanny_X skrev:Jag har fortfarande inte fått något mail av John.![]()
Nåja, huvudsaken är att jag får mina högtalare.
MagnusÖstberg skrev:De flesta har inte fått det.Sanny_X skrev:Jag har fortfarande inte fått något mail av John.![]()
Nåja, huvudsaken är att jag får mina högtalare.
Naqref skrev:roggaro skrev:har man alltså tagit hänsyn till vilken/ sorts förstärkare som är bäst lämpad för konstruktionen?
En förstärkare som har dämpfaktor på 80 eller bättre i större delen av frekvensområdet. Det innebär i praktiken en trissestärkare.
Fjonkalicious skrev:
När jag läser spec:en på t.ex. Hypex UcD 180 så säger det 0,15 ohm i utgångsimpedans under 20kHz. Nu vet jag inte vad pK hamnar i lastimpedans (kanske står någonstans, annars hade det varit roligt att veta?) men man borde väl inte komma långt från en dämpfaktor på 80?
Laila skrev:Fjonkalicious skrev:När jag läser spec:en på t.ex. Hypex UcD 180 så säger det 0,15 ohm i utgångsimpedans under 20kHz.
Nu vet jag inte vad pK hamnar i lastimpedans (kanske står någonstans, annars hade det varit roligt att veta?) men man borde väl inte komma långt från en dämpfaktor på 80?
Det är inte högtalaren som "har" dämpfaktorn utan högtalaren/
förstärkaren.
Om din förstärkare har en utgångsimpedans på 0.15 Ohm så ger
det en dämpfaktor på c:a 53 vid 8 Ohm, 26.5 vid 4 Ohm, o 13
vid 2 Ohm. = du delar högtalarens impedans med förstärkarens
utgångsimpedans för att få fram den s.k. "dämpfaktorn"(vid varje
given frekvens) Din exempelstärkare verkar vara helt ok med
avseende på dämpfaktor enl. lilla mig.
Om du har en dämpfaktor under "10" så kan du få något
höjda frekvensavvikelser om +- någon dB vid besvärliga
högtalarlaster.
Användare som besöker denna kategori: nijo och 25 gäster