Fjonkalicious skrev:Nu vet jag inte vad pK hamnar i lastimpedans (kanske står någonstans, annars hade det varit roligt att veta?) men man borde väl inte komma långt från en dämpfaktor på 80?
Den blå kurvan är för pK.

Moderator: Redaktörer
Fjonkalicious skrev:Nu vet jag inte vad pK hamnar i lastimpedans (kanske står någonstans, annars hade det varit roligt att veta?) men man borde väl inte komma långt från en dämpfaktor på 80?
Fjonkalicious skrev:Ps. Jag väntar fortfarande tålmodigt på sd-fötter måttet i komprimerat utförande, det får ta den tid det tar, bara det inte glöms bortDs.
The-Master skrev:Är det någon, PS/ Naq, som vet när dessa små saker kommer att börja skeppas iväg???
Preliminärt... ca...
boom skrev:The-Master skrev:Är det någon, PS/ Naq, som vet när dessa små saker kommer att börja skeppas iväg???
Preliminärt... ca...
Jo det kan vara intressant att veta????? har väntat tillräckligt nu sen man betalade.
petersteindl skrev:boom skrev:The-Master skrev:Är det någon, PS/ Naq, som vet när dessa små saker kommer att börja skeppas iväg???
Preliminärt... ca...
Jo det kan vara intressant att veta????? har väntat tillräckligt nu sen man betalade.
Du har beställt elementsatser och delningsfilterkomponenter d v s inga lådor eller något annat. Delningsfilterkomponenterna har inte kommit ännu. Då de kommer, så skulle jag tro att din sats skulle kunna skickas per omgående, men som sagt, det är John Larsen som bestämmer över sin tid. Det blir mycket plick och plock då alla komponenter dyker upp.
MvH
Peter
boom skrev: ...........
hade jag vetat att han inte har filter delar så hade jag ej köpt från honom utan från dyskland och hifikit.
IngOehman skrev:Laila skrev:Fjonkalicious skrev:När jag läser spec:en på t.ex. Hypex UcD 180 så säger det 0,15 ohm i utgångsimpedans under 20kHz.
Nu vet jag inte vad pK hamnar i lastimpedans (kanske står någonstans, annars hade det varit roligt att veta?) men man borde väl inte komma långt från en dämpfaktor på 80?
Det är inte högtalaren som "har" dämpfaktorn utan högtalaren/
förstärkaren.
Om din förstärkare har en utgångsimpedans på 0.15 Ohm så ger
det en dämpfaktor på c:a 53 vid 8 Ohm, 26.5 vid 4 Ohm, o 13
vid 2 Ohm. = du delar högtalarens impedans med förstärkarens
utgångsimpedans för att få fram den s.k. "dämpfaktorn"(vid varje
given frekvens) Din exempelstärkare verkar vara helt ok med
avseende på dämpfaktor enl. lilla mig.
Om du har en dämpfaktor under "10" så kan du få något
höjda frekvensavvikelser om +- någon dB vid besvärliga
högtalarlaster.
Stämmer.
(Även om jag inte uppfattade att Fjonkalicious antydde att det var
"högtalarna" som hade en dämpfaktor.Tyckte det framgång att
han frågade om vilken dämpaktor kombinationen gav.)
petersteindl skrev: -snip- i så fall blir det i början på december. Det är preliminärt... ca... förstås![]()
MvH
Peter
avr7000 skrev:
Boom, vill du istället beställa filterkomponenterna någon annanstans så maila John Larsen, han skickar i så fall omgående ut din elementsats och returnerar dina pengar för filtret.
(Filterkomponenterna kostar 170 kr mindre från Larsen jämfört med HiFi-kit, förmodligen finns de dock billigare i Tyskland som du skriver, det mesta är billigare där...)
MVh
Stefan
petersteindl skrev:Scan-Speak har skickat e-mail och meddelat att de väntar in nya membran från Kurt Muller. Den förra batchen som Scan-Speak fick underkände de. Scan-Speak skall ge mig exakt leveransdatum på diskanterna under veckan som kommer.
MvH
Peter
petersteindl skrev:Scan-Speak har skickat e-mail och meddelat att de väntar in nya membran från Kurt Muller. Den förra batchen som Scan-Speak fick underkände de. Scan-Speak skall ge mig exakt leveransdatum på diskanterna under veckan som kommer.
RogerGustavsson skrev:petersteindl skrev:Scan-Speak har skickat e-mail och meddelat att de väntar in nya membran från Kurt Muller. Den förra batchen som Scan-Speak fick underkände de. Scan-Speak skall ge mig exakt leveransdatum på diskanterna under veckan som kommer.
Är datumet den 28e i fara?
avr7000 skrev:Hej alla pK/qK köpare...
Med ett preliminärt datum om Lördag den 28 november tänkte vi härmed inbjuda er till pK/qK avhämtnings-träff i Skillingaryd hos Larsen HiFi.
Datumet är som sagt preliminärt då det är mycket som skall klaffa, snickarn skall fräsa lådorna, Larsen o Co skall limma ihop dem och Lackeraren skall sedan hinna lacka alla de lådor som skall lackas. Alla andra prylar skall oxå komma på plats.
......
boom skrev: * ? *
Och vad blir nästa .
boom skrev:Och vad blir nästa .
MagnusÖstberg skrev:boom skrev:Och vad blir nästa .
Du har inte fattat att du inte köper av ett företag va?
MagnusÖstberg skrev:boom skrev:Och vad blir nästa .
Är det inte enklare att säga att du ångrar dig och få pengarna tillbaka?
Är du så pissed off så skit i gruppköpet och köp nått annat så någon som uppskatar det här får chansen istället.
Så jäkla tröttsamt med folk som bara gnäller och skall ha men som aldrig fixar något åt andra..
avr7000 skrev:RogerGustavsson skrev:petersteindl skrev:Scan-Speak har skickat e-mail och meddelat att de väntar in nya membran från Kurt Muller. Den förra batchen som Scan-Speak fick underkände de. Scan-Speak skall ge mig exakt leveransdatum på diskanterna under veckan som kommer.
Aerob skrev:petersteindl skrev:Scan-Speak har skickat e-mail och meddelat att de väntar in nya membran från Kurt Muller. Den förra batchen som Scan-Speak fick underkände de. Scan-Speak skall ge mig exakt leveransdatum på diskanterna under veckan som kommer.
MvH
Peter
Aj då, tänk om min mor inte får ett par nya högtalare till jul ändå?
Angående faktura från Larsen, när ska man börja oroa sig för att man inte fått någon?
Det var ju ursprungligen sagt att betalningen skulle vara inne senast förra fredagen.
MagnusÖstberg skrev:
.
boom skrev:MagnusÖstberg skrev:boom skrev:Och vad blir nästa .
Är du så pissed off så skit i gruppköpet och köp nått annat så någon som uppskatar det här får chansen istället.
Så jäkla tröttsamt med folk som bara gnäller och skall ha men som aldrig fixar något åt andra..
Du måste var totalt jävla tom i skallen jag har betalt och vill veta vad som gäller har man pyntat 2500 för element och 717kr för frakt och delnings filter så vill jag ha ett leveransdatum skall det vara så jävla svårt att förstå detta .
landa skrev:boom skrev:MagnusÖstberg skrev:boom skrev:Och vad blir nästa .
Du måste var totalt jävla tom i skallen jag har betalt och vill veta vad som gäller har man pyntat 2500 för element och 717kr för frakt och delnings filter så vill jag ha ett leveransdatum skall det vara så jävla svårt att förstå detta .
boom nu får du lugna ner dig. Oavsett meningskiljaktigheter finns det ingen anledning till att kalla folk sådant.
boom skrev:Jag är lungn men när mäster spammaren gör sina idiotiska uttalanden som om det vore han som sålde sakerna
då blir jag förbannad på vanlig svenska
rikkitikkitavi skrev: Peter, jag vill ha två extra diskantfronter. Hur löser vi det?
snablar , skulle betalt för vattenskurna ...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 41 gäster