Moderator: Redaktörer
Mich skrev:Nattlorden skrev:Inte om man jämför skruvhålen mot bild/ritning i alla fall...
Titta nere till höger på ritningen, så hoppas jag du tycker det ser ut som på bilden.
Fjonkalicious skrev:Hur kör man med en sådan?
Jo, men när man kommer ner i låga frekvenser (ca under 30) så är det inte så stor skillnad mot element med högre känslighet. Om man kör med någon aktiv kompensering så är det ju vid låga frekvenser som man kommer att gasa på. Detta leder då till att det finns resurser i stärkaren att även gasa på lite vid högre frekvenser.chrisss skrev:82 dB suger stärkare.
Mich skrev:Jag har tänkt att prova i en liten sluten låda, ca 15 liter.
//Michael
Jaha, det missade jag.LasseA skrev:MagnusÖstberg skrev:Nu förstår jag inte alls?
Var får du dina 65mm ifrån?Mich skrev:Lådstorlek: 97 x 314 x 905 mm, 16 mm MDF, innermått 65 x 282 x 873
Lite utmaning måste det ju vaMagnusÖstberg skrev:Då är det ju mission impossible att placera elementet på sidan.
Jo, men nu går det helt enkelt inte.Mich skrev:Lite utmaning måste det ju vaMagnusÖstberg skrev:Då är det ju mission impossible att placera elementet på sidan.![]()
varförMagnusÖstberg skrev:Jo, men nu går det helt enkelt inte.
Det har jag inte tänkt på. Det blir det det blir.Ragnwald skrev:200ohm vid 20Hz. Hur mycket räknar du med att kunna sänka impedanspuckeln, när elementet hamnar i lådan?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Jodah och 14 gäster