VelociRaptor skrev:Ämne: Du får 1 mille att spendera på hifi vad köper du??? Millen du har måste du spendera på hifi.
Kul ämne! Min miljon skulle spenderas så:
Högtalare: Ino Audio i68es toppsystem (320K)
Basmoduler: Ino Audio Profundus Z-infra6 (6 moduler alltså) (ca 140K)
Ambienshögtalare: Ino Audio Ambiens a3es (8 stycken) (ca 100K)
Slutsteg: Rotel RB-1090 (8st) (1 per basmodul+2 bryggade till toppsystemet) (ca 160K)
Rotel RB-1080 (4 st till anbienshögtalarna) (ca 40K)
Elektroniska Delningsfilter: Ino Audio cr80es (ca 20K ?)
Försteg: Grymt svårt! Jag har inte en aning! Men man måste ju kunna avkoda Dolby Digital och DTS och liknande format, så det får bli en TacT Audio Theater Correction System samt en liten bärbar Sony Vaio PC för att sköta beräkningarna. (ca 150K) Bra att kunna mäta in utrustningen ordentligt och se hur alla högtalarna integrerar i tidsdomänen...
Signalkälla: Pioneer DV-668AV (ca 10K)
signalkablar: Ino infolink75s
högtalarkablar: EKK 2,5 mm2
Så! Under en miljon, och spelar nog ganska kraftfullt och hyffsat distorsionsfritt. Sedan tillkommer förstås en hel del ombyggnad av lyssningsrummet, installation av *buttkickers* under soffan samt inköp av en 120-tums optisk screen för inbyggnad, bakprojektions-speglar och en Barco Cine-9 projektor för att få till en bild som är i samma klass som ljudet. Samt att jag måste skaffa en HTPC med några Terabyte lagringsutrymme och några TV-kort för att kunna spela in sex kanaler samtidigt... Man vill ju inte missa sina favoritprogram. Kan jag få en miljon till tack?