shifts skrev:m_persson79: Det kan man!
Gött!

Moderator: Redaktörer
Inte vad jag vet, om du menar bioreceivers. Dock vet jag att mitt jobb investerade i en kraftfull Denon-bio-5-1-receiver 1996 och den hade "ext in". Men det verkar vara sällsynt idag tyvärr.JTarnstrom skrev:Jag väcker liv i den här tråden med en dum(?) fråga: cr80x går alltså inte att använda annat än om man driver frontkanalerna med ett externt slutsteg?
Om svaret är "korrekt", finns det några receivers med ingångar på slutstegen?
JTarnstrom skrev:Jag väcker liv i den här tråden med en dum(?) fråga: cr80x går alltså inte att använda annat än om man driver frontkanalerna med ett externt slutsteg?
Om svaret är "korrekt", finns det några receivers med ingångar på slutstegen?
Nahaz skrev:När jag kör autokalibreringen på min denon receiver så tror den att basmodulerna står 6-7 meter bort. I själva verket står dom precis bredvid högtalarna och borde hamna på 3.5 meter.
Tumme skrev:
Vad tror ni blir toppar och basmoduler genom cr80s nästan rätt kalibrerade om jag behåller värderna från det inbyggda filtret?
Thomas
Nahaz skrev:När jag kör autokalibreringen på min denon receiver så tror den att basmodulerna står 6-7 meter bort. I själva verket står dom precis bredvid högtalarna och borde hamna på 3.5 meter.
Jag gillar nåt med filtret, men tycker att det ger ett lite orent intryck, nästan som att basen inte spelar helt rätt i tid. Men det kan ju lika gärna vara mitt rum.DVD-ai skrev:Subbsonic filtret använder jag alltid![]()
ser inte vitsen med att inte göra det, även om jag spelar från digital källa.
Mina profondusP ger ändå inget av värde nere vid 13Hz så då kan filtret få vara på och skydda/dra ner konutslagen vid dessa frekvenser.
_Fredrik_ skrev:Jag gillar nåt med filtret, men tycker att det ger ett lite orent intryck, nästan som att basen inte spelar helt rätt i tid. Men det kan ju lika gärna vara mitt rum.DVD-ai skrev:Subbsonic filtret använder jag alltid![]()
Mina profondusP ger ändå inget av värde nere vid 13Hz så då kan filtret få vara på och skydda/dra ner konutslagen vid dessa frekvenser.
DVDai, har du det på hi-q eller på Norm? Jag syftade på Hi-Q-läget.
Jag upplever ganska stora skillnader på Hi och Norm, testar nu på läget Hi, men då får ja sänka baspaketet en del. Känner mig lite osäker på vad som är bäst.DVD-ai skrev:_Fredrik_ skrev:Jag gillar nåt med filtret, men tycker att det ger ett lite orent intryck, nästan som att basen inte spelar helt rätt i tid. Men det kan ju lika gärna vara mitt rum.DVD-ai skrev:Subbsonic filtret använder jag alltid![]()
Jag kör på Norm, jag har inte upplevt någon ljudmässig skillnad
_Fredrik_ skrev:Jag upplever ganska stora skillnader på Hi och Norm, testar nu på läget Hi, men då får ja sänka baspaketet en del. Känner mig lite osäker på vad som är bäst.DVD-ai skrev:_Fredrik_ skrev:Jag gillar nåt med filtret, men tycker att det ger ett lite orent intryck, nästan som att basen inte spelar helt rätt i tid. Men det kan ju lika gärna vara mitt rum.DVD-ai skrev:Subbsonic filtret använder jag alltid![]()
Jag kör på Norm, jag har inte upplevt någon ljudmässig skillnad
lennartj skrev:Ja, ni rätt-trogna som kör med Inos basreflexlådor är nog inte fel ute med att ha subsonicfiltret aktivt. Jag använder Bremenbasar i slutna lådor som peakar vid 14 Hz och har Q = 0,5 så jag har inte problem med odämpat fladder.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster