Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Jag hittar inte min digitalkamera.![]()
Finns det något som bor i närheten som kan fota eller
scanna in mätkurvorna?
Vh, iö
Jag bor jävligt långt bort, men jag har en kamera och ett stökigt rum...och vinIngOehman skrev:Jag hittar inte min digitalkamera.![]()
Finns det något som bor i närheten som kan fota eller
scanna in mätkurvorna?
Vh, iö
Det beror nog på vad man menar med neutralt klingande högtalare det...
Om man menar att en högtalare som har rak tonkurva när man betraktar den som en hel högtalare gjort för monoåtergivning, och mäter den i ett ekofritt rum, är neutralt klingande, så är det kanske så. Men jämför man samma högtalare mot den levande verkligheten så hör man ju just stereo-systemens färgningar, som jag skulle kalla en bra bit ifrån en neutral återgivning. Närmare bestämt låter de ljust, men på ett lite skränigt-påträng-
ande-högtalarsound-sätt, snarare än ljust-luftigt-öppet.
Densen skrev:IÖ, det du skrev, citerat nedan tycker jag var intressant.Det beror nog på vad man menar med neutralt klingande högtalare det...
Om man menar att en högtalare som har rak tonkurva när man betraktar den som en hel högtalare gjort för monoåtergivning, och mäter den i ett ekofritt rum, är neutralt klingande, så är det kanske så. Men jämför man samma högtalare mot den levande verkligheten så hör man ju just stereo-systemens färgningar, som jag skulle kalla en bra bit ifrån en neutral återgivning. Närmare bestämt låter de ljust, men på ett lite skränigt-påträng-
ande-högtalarsound-sätt, snarare än ljust-luftigt-öppet.
Betyder detta att du medvetet av psykoakustiska orsaker, eller andra, har dimensionerat pIP så att de kan upplevas såsom beskrivits, ungefär, något aningens mörka? Utveckla gärna detta i mitt tycke intressanta inlägg. Kanske skall man ha lite hängmatta i mellanregistret.![]()
Densen skrev:Betyder detta att du medvetet av psykoakustiska orsaker, eller andra, har dimensionerat pIP så att de kan upplevas såsom beskrivits, ungefär, något aningens mörka? Utveckla gärna detta i mitt tycke intressanta inlägg. Kanske skall man ha lite hängmatta i mellanregistret.![]()
sprudel skrev:Vill någon annan moderator än Nagref, som just nu inte fungerar som moderator då han är aktiv i tråden, vänligen stänga denna innan den ballar ur ännu mer? Manners, please!
subjektivisten skrev:sprudel skrev:Vill någon annan moderator än Nagref, som just nu inte fungerar som moderator då han är aktiv i tråden, vänligen stänga denna innan den ballar ur ännu mer? Manners, please!
Man kan ju fråga sig hur det modereras när en admin håller på. Kaaaanske annorlunda mot om jag eller Mats hade skrivit....kanske
Densen skrev:Inget svar IÖ?![]()
Hoppas att du inte tolkade mitt inlägg som något slags påhopp? Det var en seriöst ställd fråga från min sida. Eller du kanske inte läste den, ansåg den vara tokigt formulerad, annat???
IngOehman skrev:Till alla de där dumheterna får en kommentar för räcka:Naqref skrev:IngOehman skrev:Vad du tycker intresserad mig ju inte,
längre.
Fair. Jag hoppas att du är medveten om att i o m ditt svar på min sk kritik så visar du faktiskt att du bryr dig. Annars skulle det inte vara lönt att svara.
Jag är som jag skrev, nuförtiden (på grund av det som skett) helt
ointresserad av vad du tycker. Det betyder bara att jag inte sörjer
det minsta att inte få veta något om det.
Uppskattar till och med att slippa höra det.
IngOehman skrev:Att du ihärdigt fortsätter att sprida lögner och sysslar med förtal är
svårare att strunta i.
IngOehman skrev:Är den person du blivit, verkligen den person du vill vara? Jag tror
inte det. Jag hoppas inte det.
IngOehman skrev:Anders:
Om du säger något om något som jag varit med om, men du inte
har varit det, så får du nöja dig med mitt vittnesmål om det.
Ett exempel är att du påstått att SSC på den tid jag var med i styr-
elsen medvetet ljugit ihop en story om olika OA-52ors ursprung. Jag
var med på det mötet, och vet precis vad som hände, och jag kan
försäkra att det du påstår är en ren lögn. Vi traffades för att reda ut
vilka OA-52 som funnits i Stigs ägo, och lista ut varifrån de olika
paren som hanterats kom, och hur det var specifikt med ett par
som sålts som Stigs egna OA-52. Själv visste jag just ingenting om
den aktuella försöljningen, men jag deltog på mötet, och det du på-
stått om vad som hände där om vad som var syftet och ambitionen
med mötet (som du inte var med på) är en ren lögn.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster