Men väldigt bra att du nu kommer fram med detta så att det klarnar !

Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Det är dock inte den riktningen som jag betraktar som huvudriktningen.
IngOehman skrev:3. Det har påståtts att den handritade kurvan är något som har med min
monteringsbeskrivning att göra - det vill säga något som jag har använt
aktivt för att beskriva högtalaren. Det är inte sant att så är fallet.
Naqref skrev:Vad gör ordet montering på detta papper då om det inte har något att göra med monteringen?
Bild på hela pappret:
http://user.faktiskt.io/PuckoPelle/pK/piP_montering.jpg
DVD-ai skrev:Men IÖ, kunde du inte ha kläckt ur dig detta lite tidigare så hade vi sluppit flera sidor av tyngande smörja...![]()
![]()
Men väldigt bra att du nu kommer fram med detta så att det klarnar !
F ö tycker jag det är lite underhållande att du kritiserar min mätning och misstänker att det är något fel på den mätutrustning jag har använt när den visar nästan exakt samma sak som Soundstages mätning och den berömmer du.
jeppe skrev:IÖ sa:
"Tycker till och med att det är viktigt att INTE
lära sig något av att få knivar i ryggen - för den dag man gör det, är den
dag då man låter sig styras av fördomar."
så väldigt sant, tänkvärt och bra formulerat! Håller med.
Ingvar skrev:Om de apparatpresentationer jag skrivit skall kallas något, så kallar jag
dem i varje fall hellre för tips eller rekommendationer
Morello skrev:Jag tror att alla andra är överens om vad en recension är.
Morello skrev:Den onda retoriken gör sig gällande.
Naqref skrev:...Kommer du inte med förslag så är det bara att glömma att dina frågeställningar framöver kommer att beaktas i ämnet.
Nattlorden skrev:Morello skrev:Den onda retoriken gör sig gällande.
Ond retorik - för att du fick ett exempel på att ditt generaliserande uttalande kanske inte stämmer så väl som du tror?
dimitri skrev:Naqref skrev:...Kommer du inte med förslag så är det bara att glömma att dina frågeställningar framöver kommer att beaktas i ämnet.
"beaktas", det låter som myndighetsspråk. Passiv form också, så opersonligt, kallt.
Och av vem ska förslagen inte "beaktas"?
+1mangrove skrev:Nattlorden skrev:Morello skrev:Den onda retoriken gör sig gällande.
Ond retorik - för att du fick ett exempel på att ditt generaliserande uttalande kanske inte stämmer så väl som du tror?
Men sluta tramsa. Att recensera är att presentera och bedöma (SAOL). Om inte det IÖ gjorde med NHT-produkterna var just en presentation och bedömning så vet jag inte vad det var. Försök inte omdefiniera ord för att passa din åsikt -- IÖ:s recension kan omöjligt INTE kallas en recension (däremot kan det också kallas ANNAT, vilket inte hör hit). Faktum är IÖ:s behandling av sagda högtalare perfekt passar själva DEFINITIONEN av ordet "recensera".
dimitri skrev: Peter, heter du Naq?
Skojar bara!
Tack för ditt svar. Jag visste förstås till vem Richard riktade sina frågor och vilka som avsågs (passiv form även från mig!) med "beaktas".
Jag reagerade lite (eller inte så lite) på den avmätta kylan i Anders svar, såsom jag mycket subjektivt uppfattade det. Främst genom det avståndstagande tilltalet (återigen min subjektiva känsla, eller kanske överkänslighet(=stingslighet)).
dimitri skrev:Naqref skrev:...Kommer du inte med förslag så är det bara att glömma att dina frågeställningar framöver kommer att beaktas i ämnet.
"beaktas", det låter som myndighetsspråk. Passiv form också, så opersonligt, kallt.
Och av vem ska förslagen inte "beaktas"?
Herr Byråkrat skrev:...Inkommer Ni inte med förslag innan fredag beaktas ej framtida frågor.
subjektivisten skrev:Helt otroligt detta. När ska tråden dö ut?
IngOehman skrev:Bump!
För tidigt?![]()
Vh, iö
DQ-20 skrev:IngOehman skrev:Bump!
För tidigt?![]()
Vh, iö
En smula.
/DQ-20
Morello skrev:DQ-20 skrev:IngOehman skrev:Bump!
För tidigt?![]()
Vh, iö
En smula.
/DQ-20
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 443#860443
subjektivisten skrev:Helt otroligt detta. När ska tråden dö ut?
IngOehman skrev:...varefter han kommenterade min mätkurva med att de hade en utmärkt över-
ensstämmelse med min handritade.
Användare som besöker denna kategori: genstruktur, PerStromgren och 14 gäster