Så här ser första skissen ut:

Moderator: Redaktörer
Vore väll väldigt dumt att inte använda dom, när jag har dom. Skulle dom bara ligga här och samla damm?NNord skrev:Alex, MÅSTE du använda dina lambda? vad är det som är så bra med dessa? Säg mig vad som är så bra![]()
vad har de för data?
Nackdelen med Svantes program, är att det ändast kan simulera raka kanter utan vinklar eller fasningar.EngelholmAudio skrev:använd Svantes program
Så är det redan nu. Dock är skilnaden kanske lite för liten.Morello skrev:Försök att flytta diskanten så att avståndet till kanterna inte är lika.
Jag vill uppnå lite av det tryck NN får med sina K2. Fast han har ju nästan dubbelt så stor konarea >80Hz med sina 13"are.Morello skrev:Sedan vill jag påstå att det är onödigt med över 800cm^2 för registret över 80 Hz.
NNord skrev:14" pucko![]()
13", mesigt![]()
Va har du morello? 7"?
tillåt mig le![]()
jises
Min erfarenhet är att man kan simulera vinklingar och avfasningar genom att göra dubbla simuleringar; en simulering för första kanten (mot avfasningen) och sen en till vid yttersta kanten.Alexi skrev:Nackdelen med Svantes program, är att det ändast kan simulera raka kanter utan vinklar eller fasningar.EngelholmAudio skrev:använd Svantes program
Det är så tråkigt med traditionella fyrkantiga lådor
NNord skrev:--snip--
JBL 2226 från 80hz borde bli en äckligt låg dist.
Kan tänka mig att man får ge cirka 8000:- om man
har en jädrans tur. Begagnade då !
--snip-
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 215 gäster