Moderator: Redaktörer
Min känsla också!avr7000 skrev:Driverack PA håller förmodligen en högre kvalité än Behringer...
Dock har den färre finesser/features och kostar nästan dubbelt så mycket...
/Stefan
dawen skrev:Behringers grejor skeppas sedan till Singapore, tror jag det är, över natten, bara för att man ska slippa lite fler skatter
avr7000 skrev:NN
Kopplar man analogt från ett vanligt normalspecat hifi-försteg in i filtret och sedan ut till ett antal normalspecade hifi-slutsteg för att sedan gå vidare till dina "känsliga" högtalare... -så finns det brus, förmodligen massor![]()
-NN: KVANTISERINGSBRUS antagligen då
Kopplar man digitalt in och har en 6-kanalig volymkontroll mellan filter och steg så lär det ska bli en annan femma, jag har själv bara testad detta lite kort, så någon annan kan kanske bistå med sina erfarenheter här...
-NN: ja precis, eftersom upplösningen minskar annars
Jag har "vanliga" högtalare och upplever inte bruset som något större problem...
Jag har dock funderat på att modda ingångs- och utgångssteg för att de bättre skall passa med de låga signalnivåer som normal hifi-utrustning har...
-NN: intressant, det kan man såklart göra ja !!
Om jag inte är felunderrättad så är prylar som denna gjorda för 4 dB högre nivå samt att de har ett helt gäng extra dB i överstyrningsreserv...
/Stefan
Om jag inte är felunderrättad så är prylar som denna gjorda för 4 dB högre nivå samt att de har ett helt gäng extra dB i överstyrningsreserv...
Isidor skrev:Stefan,Om jag inte är felunderrättad så är prylar som denna gjorda för 4 dB högre nivå samt att de har ett helt gäng extra dB i överstyrningsreserv...
För att maximera S/N för en omoddad Ultradrive bör man sikta på max ca 10 V RMS in (22 dBu), d.v.s. 5-10 ggr högre signalnivå än vad man får ut från konsumentelektronik. Enligt spec bör bruset vara under hyfsad kontroll hur som helst, men vill man att det skall vara ohörbart under alla förhållanden bör man se till att höja innivån ordentligt.
Belker skrev:
Var hittar man sådana?
Användare som besöker denna kategori: Kraniet och 15 gäster