Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Det finns en del i Gbg området som borde kunna hjälpa dig med det. Jag bor i värmland så det är nog lite långt borta. Lycka till.
DVD-ai skrev:Då måste jag protestera, jag anser att PI60s (+ bs60) har klara begränsningar i basen när det spelas riktigt tung elektronisk musik....
i ett "normalt" rum skulle jag inte bli helt tillfredställd..![]()
Men sålänge man inte spelar sådan musik så kan man spela så att öronen blöder (bokstavligt talat!) utan att det låter det minsta ansträngt...![]()
Men nu är ju jag "lite" galen och just bas är något som jag är 100% jätte kräsen med, pP-4 i mitt lilla, lilla rum är verkligen på gränsen, det är exakt så att jag upplever det som "ok" men inte mer och jag skulle gärna haft pP-8 eller liknande antagligen för att blir helt nöjd...![]()
i ett större rum så komemr jag absolut bli tvungen att ha pX-4 eller större och i ett normalt vardagsrum så är nog pY-4 något för mig.
Så ni får lite perspektiv på att när jag säger att det är en "begränsning" i basen på PI60s + bs60 så kan det tas med en nypa salt...
PI60s + bs60 kan man som sagt spela riktigt högt med, även med elektronisk (tung) musik tycker dom flesta men det tycker inte jag
robert293 skrev:det viktigaste för mig är djup och bredd i stereo perspektivet och att de låter "äkta" när man spelar akustisk musik.
henrikwiklund skrev:DVD-ai skrev:Då måste jag protestera, jag anser att PI60s (+ bs60) har klara begränsningar i basen när det spelas riktigt tung elektronisk musik....
i ett "normalt" rum skulle jag inte bli helt tillfredställd..![]()
Men sålänge man inte spelar sådan musik så kan man spela så att öronen blöder (bokstavligt talat!) utan att det låter det minsta ansträngt...![]()
Men nu är ju jag "lite" galen och just bas är något som jag är 100% jätte kräsen med, pP-4 i mitt lilla, lilla rum är verkligen på gränsen, det är exakt så att jag upplever det som "ok" men inte mer och jag skulle gärna haft pP-8 eller liknande antagligen för att blir helt nöjd...![]()
i ett större rum så komemr jag absolut bli tvungen att ha pX-4 eller större och i ett normalt vardagsrum så är nog pY-4 något för mig.
Så ni får lite perspektiv på att när jag säger att det är en "begränsning" i basen på PI60s + bs60 så kan det tas med en nypa salt...
PI60s + bs60 kan man som sagt spela riktigt högt med, även med elektronisk (tung) musik tycker dom flesta men det tycker inte jag
Vad lyssnar du på för musik? Ren 20Hz sinuston?
![]()
Jag sitter med pip och prof.X och är det något som jag verkligen inte saknar är det lågbas, jag har skurit pip vid 60Hz och kan spela så öronen blöder och tavlorna trillar ner utan att i närheten av anstränga prof.x basarna.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 9 gäster