Aj aj det där såg ut att göra ont!
Måste bara passa på att fråga vilken finish det var på de pi60s:arna? (för det är det väl?) Snygga vara de i varje fall.
Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Använd inte tejp för att återställa domer.
Tar ett hushållsrullerör och tryck det försiktigt mot baskonen eller
diskantfrontplattan, och sug därefter försiktigt till formen återställts.
[...]
Vh, iö
Rydberg skrev:Dammkåpor verkar nästan ha en magnetisk effekt på barnfingrar. Formen måste se mycket attraktiv ut att trycka på.
Patrik_B skrev:Varför ska man inte använda tejp? Riskerar det att lämna kvar klister eller finns det risk att man bucklar elementen mer än nödvändigt?
bibl skrev:Gammal tråd men men...
Jag har på mina diskantelement använt en vakumpump med mycket gott resultat. Det finns ett företag, VacuVin som tillverkar proppar till vinflaskor så att du kan pumpa vakum i falskan om du nu inte tänker dricka upp allt vid samma tillfälle. De har också en marineringsbunke för kött mm, där du marinerar under vakum, och här kommer vi till det fina i kråksången, förutom att det grillade köttet blir väldigt bra efter marinering i bunken, är pumpen till bunken i perfekt storlek för att rädda intryckta tygdomer med! Exempelvis Cervera säljer om någon är vill ge sig ut på jakt
phon skrev:Just dom där elemententen gick rätt bra att trycka ut "bakifrån" så att säga.
Blyertspenna med suddgummi i toppen passar rätt lagom i ventilationshålet, och är lite mjukt för att inte ge vassa veck på mittpluppen när man trycker.
MP skrev:Ragnwald skrev:Med hjälp av en knappnål pillar man lätt ut en barnfingerintryckt mittbulb. Syns (hörs) ingenting efter en sådan åtgärd.
Tack då ska jag inte prova det
Har inget sånt element framför mig där jag sitter, jag vet inte hur stort hålet är. Nåt går väl in genom polstycket, blompinne eller något annat. Annars, sug från framsidan.Kribban skrev:phon skrev:Just dom där elemententen gick rätt bra att trycka ut "bakifrån" så att säga.
Blyertspenna med suddgummi i toppen passar rätt lagom i ventilationshålet, och är lite mjukt för att inte ge vassa veck på mittpluppen när man trycker.
Skulle detta fungera på elementen till Profunfus P2 också?
MVH Christer
Kribban skrev:phon skrev:Just dom där elemententen gick rätt bra att trycka ut "bakifrån" så att säga.
Skulle detta fungera på elementen till Profunfus P2 också?
MVH Christer
JTarnstrom skrev:Jag fick tipset av en piP-ägare att ta en dassrulle och sätta över dammkåpan och sedan suga ut den med munnen. Har inte provat själv men det låter som en relativt ofarlig metod att börja med.
phon skrev:Just dom där elemententen gick rätt bra att trycka ut "bakifrån" så att säga.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster