Moderator: Redaktörer
johaneriksson skrev:VI får hoppas att min packning dög annars kan det bli lite best smak på denna tråd

johaneriksson skrev:Skulle vara kul om du kunde mäta lite på basarna när du fått till dem.
Och så vill jag önska mycket bilder.
Mvh Johan
Fjonkalicious skrev:Jag har köpt Basta! lagom sisådär 3 dagar efter Svante aka Svikaren drog härifrån(nä, nu skall vi inte vara sådana, men jag hade gärna sett både han och mösten komma tebaks). Fint program det däringa, men jag känner mig som bambi på is.
Följande frågor har jag för närvarande:
1. Är det något vajsing med parametrarna iom att resultaten blir så lika?
2. När LT-funktionen är aktiverad så överstiger Responskurvan MOL-kurvan från 0-35 Hz. Skall jag vara orolig? Vad är det egentligen som händer, bottnar elementet då?
3. Som det ser ut nu så verkar det gå lika bra att köra 22,5 liters konfig som 29 liters konfig, kurvorna ligger exakt ovanpå varandra. De skillnader jag kan se är att impedansen blir något annorlunda och att trycket i lådan ökar 2-3 dB. Försumbart?
Ursprungligen kommer dessa element från NHT SubTwo(basen sitter även i NHT 2.9). Då sitter det två element i en 90 liters låda och 500W pulver bakom:
http://www.nhthifi.com/current/products ... ubtwo.html
2-ch har 2 st sådana och tycker det är dålig kräm i dom. Jojo, den som lever får se.
Mvh
FilipOBS!: Vill också tacka SlaitH som har ställt upp och kikat på simuleringar och hjälpt mig i Basta! Hyvens snubbe det där med!
boom skrev:
Kontrolera i andra program också för är det något som är buggit så är det basta.
johaneriksson skrev:Om du justerar y axeln till att visa endast 50 db så syns skillnaderna tydligare.

niklas skrev:Vad som händer ovanför ett par hundra Hz är inte så intressant om du ska dela vid 80 Hz. Därför kan du minska ner x-axeln också.
Sen är jag lite förbryllad över MOL-kurvan. 90dB vid 40 Hz är inte så bra. Vad har du angett för effekttålighet och slaglängd på elementet? Och vad är ineffekten?
Fjonkalicious skrev:Verkar som hacker-fjonk har gjort något vajsing. Johan, kan du e-posta den bastafilen du visar ovan? Vore ytterst tacksam.
Som det ser ut på din sim så kanske man vill höja mindre i lt, ser lite bulig ut.
Mvh
Filip
johaneriksson skrev:Fjonkalicious skrev:Verkar som hacker-fjonk har gjort något vajsing. Johan, kan du e-posta den bastafilen du visar ovan? Vore ytterst tacksam.
Som det ser ut på din sim så kanske man vill höja mindre i lt, ser lite bulig ut.
Mvh
Filip
Nu har jag mailat.
Användare som besöker denna kategori: 944_Driver, Conny och 22 gäster