2-kanalare

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Chrille70

2-kanalare

Inläggav Chrille70 » 2005-01-23 19:35

Jag har bestämt mig för att köpa en 2-kanalsförstärkare för att komplettera min flerkanalsförstärkare (H/K avr230). Jag satte därför ut en annons för att söka av begagnatmarknaden och fick en del bra bud. Tex Vincent svr233, S.A.T Amplifix, Rotel 1062,1070, Cayin 251B, Arcam fmj A32 m.m. Nu skulle jag gärna ta emot några goda råd om hur ni tycker jag ska göra, vad jag ska välja.

Helst vill jag att den ska kunna integreras på ett bra sätt med H/K:n och fungera som ett slutsteg vid filmtittande. Kommer det ett riktigt bra erbjudande kan jag dock tänka mig att fippla lite med volymnivåer när man växlar mellan musik och film.

Som sagt tar gärna emot lite råd och hjälp från er! Vilken skulle ni välja av de jag nämner här? Har ni några förslag på andra bra integrerade förstärkare?

Är det dessutom någon som har ett säljerbjudande till mig så maila mig gärna. Några förhandsfavoriter, SAT Amplifix, Arcam A85,90, Primare I20, I21, A30.1. Summor över 10 000 är dock inte så aktuella.

Som högtalare har jag ett par modifierade Acoustic energy aesprit 309 som jag är väldigt nöjd med.

c_marklund (at) yahoo (dot) se

hälsningar
/Chrille

Användarvisningsbild
Chrille70

Inläggav Chrille70 » 2005-01-29 07:18

Jag trodde nog att jag skulle få något litet råd i alla fall :(

Återgå till Köpråd