Moderator: Redaktörer
Jo visst kunde det irritera, men jag läste den ju på danska, långt innan det fanns en svensk översättning, och även om det inte var perfekt översatt så var det ju en förbättring. Långt viktigare är ju om innehållet är intressant eller inte.L4 skrev:Jag har läst den några gånger, men kunde inte låta bli att irriteras på den undermåliga översättningen från danska. Man kunde finna ord som var kvar på danska, svenska ord stavade efter danska regler samt falska kusiner (alltså ord som är lika men som betyder olika saker, typ bolla och bolla).
Synd på en så påkostad tidning med annars hög svanshållning vill jag minnas att jag tänkte.
fridefors skrev:Tja, du har ju alltid Stereophile och HiFi Choice kvar...
petersteindl skrev:Vad jag kan se är problemen högt pris och sämre läsvärde och tappade läsare då CD-skivan försvann d v s CD-skivan var en klar sales point som försvann.
Jag håller med alla dessa argument och framför allt att priset var för högt. Frågan är om de hade kunnat ändrat något för att kunna fortsätta?
Eller är hifitidningar en dinosaurie? Är det bara internet som gäller? Eller något annat?
Oavsett, så tycker jag inte att det är positivt att en facktidskrift går i graven. Det gynnar inte totalen som jag ser det - om det inte kommer en ny och bättre ersättare förståss eller om en annan aktör som funderat på nedläggning/neddragning helt plötsligt kan få nya kunder och nytt blod.
MvH
Peter
Richard skrev:Ingen tror ju på allvar på sådana dumheter längre.
Panelguy skrev:Richard skrev:Ingen tror ju på allvar på sådana dumheter längre.
Hur förklarar du då att det finns fler tillverkare av "dyrkablar" än någonsin och att de dyraste kablarna är dyrare än bättre nya bilar?
Panelguy skrev:Richard skrev:Ingen tror ju på allvar på sådana dumheter längre.
Hur förklarar du då att det finns fler tillverkare av "dyrkablar" än någonsin och att de dyraste kablarna är dyrare än bättre nya bilar?
Strmbrg skrev:Jag önskar mej en tidning som funderar, ifrågasätter och filosoferar!
RogerGustavsson skrev:Strmbrg skrev:Jag önskar mej en tidning som funderar, ifrågasätter och filosoferar!
Jag också! Förmodligen inte speciellt gångbart när huvudintäkterna kommer huvudsakligen från såld reklamplats. Idag är alldeles för många tidskrifter blivit förtäkta reklamblad.
Strmbrg skrev:Folk har tappat känslan för det subtila i tillvaron.
Strmbrg skrev:Jag vill inte utgå från reklambladsteorin, men jag utesluter den inte.
Alla hifiblaskor har urvattnats.
Sanolikt pga att hifibranshen är urvattnad.
Det läggs ju ner diverse hifibutiker också. Var det inte en i Nässjö förleden? Och en som inte var så gammal lades ju ner i Västerås för ett tag sedan.
Skit:
Fler kanaler, mer lagringskapacitet, bild och annat tjafs skall ingå...
Folk har tappat känslan för det subtila i tillvaron.
Det är bara mer, fler, fortare, häftigare och annat ointressant, som är enkelt att kvantifiera, som gäller...
Vem fasen sitter på en stubbe i skogen i dagens läge och gnolar på introt till R Strauss Don Juan?
Det gjorde folk förr!
Hm, nu har nog vinet gått mej åt huvet. Visste att det skulle ta efter 120 mil i bilen.
jag vill inte bara se en sida utan flera, detta forum är bra på att belysa vissa saker men dåligt på att förmedla annat, det där annat tycker jag hifitidningarna har täckt in ganska bra
alla förväntar sig numer att allt ska vara gratis och lätttillgänglig via datorn, snart även mat och hälsa
JerryGarcia skrev:...
... Men jag tycker hifi-blaskorna är lite fantasilösa. Det borde gå att bredda innehållet så att det blir kul att läsa även om man inte funderar på att köpa nya prylar.
JerryGarcia
brumel skrev:Fram till sent 90-tal hade tidningen diy projekt. Där kan man nämna Tagliatelle som var en bandhögtalare med dynamisk baslåda.
celef skrev:jag fattar inte skriverierna om att tidningen skulle vara dyr, en tryckt sak med många blad som kommer ut varannan månad för under hundringen är väl inte dyrt heller
subjektivisten skrev:Känns bra, kan hoppas det händer samma med hifi & musik. Trovärdigheten är ju noll för deras sk "tester" så vad får man för 80 kr som man inte får för 5 kr i se och hör, vet jag inte. Samma yta, bilder och hyllande utan innerhåll.
Panelguy skrev:subjektivisten skrev:Känns bra, kan hoppas det händer samma med hifi & musik. Trovärdigheten är ju noll för deras sk "tester" så vad får man för 80 kr som man inte får för 5 kr i se och hör, vet jag inte. Samma yta, bilder och hyllande utan innerhåll.
Är det någon hifi-tidning du tycker har trovärdiga tester och i så fall vilken?
Panelguy skrev:Är det någon hifi-tidning du tycker har trovärdiga tester och i så fall vilken?
subjektivisten skrev:Panelguy skrev:Är det någon hifi-tidning du tycker har trovärdiga tester och i så fall vilken?
Nää inte direkt. MOLT är ju en medlemstidning och inget man normalt köper i en affär. Den bästa är väl Stereophile som har med mätningar på prylarna.
Användare som besöker denna kategori: data_foggen, Google [Bot] och 25 gäster