Beijer sågar ok beroende på vem som gör det. Och kostar gör det knappt. Väldigt va dryga dom var därnere.
Det blir nån millimeter här och där. Man får ha viss felmån o spackla o slipa som ett jihu. Går ju inte att bygga efter en ritning precis.

Moderator: Redaktörer
80-talet skrev:fy fan va surt!! ska du köra på den biten? jag fattar om du lessnat men det där ser verkligen inte ok ut.
Stenberg skrev:Det ser riktigt läckert ut.
Angående ytbehandling: Färglös olja och ganska tunt så att den struktur som finns i materialet bevaras. Tröttnar man så kan man ju lacka eller vaxa senare, det omvända funkar inte. Rå yta är också snygg, det kanske finns tunna skivor så man kan "fanéra" vanliga MDFen med snygg-MDF.
(Jag inser hur lyckligt lottad jag är som får låna sågen på byggmarknaden. Har alldrig hört talas om något värre klanteri.)
peetwa skrev:Vilken typ av olja rekomenderar du? Jag har kört med olivolja på testbitarna men antar att det inte håller i längden.
peetwa skrev:Jag funderar på vad jag skall ha för terminaler. Vad tycker ni skulle vara snyggt och praktiskt?
KarlXII skrev:Jag är ju barnsligt förtjust i Elfas diskreta proppar:
Ett tolvmillimeters hål, knacka dit, klart.
KarlXII skrev:Jag är ju barnsligt förtjust i Elfas diskreta proppar:
nadifierad skrev:KarlXII skrev:Jag är ju barnsligt förtjust i Elfas diskreta proppar:
Har scrollat igenom hela ELFA, nu![]()
Var fasen hittar man de där?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 229 gäster