Nattlorden skrev:Tror användandet av "färglöst" tyder på att reporterns som antecknat vad han hört inte förstått det själv...
Precis min tanke. Eller snarare råkade få till fel ordval när han skulle skriva
ner vad som sades vid demon kanske.
Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Tror användandet av "färglöst" tyder på att reporterns som antecknat vad han hört inte förstått det själv...
_Fredrik_ skrev:Jag skulle jäkligt gärna ha ett par qm10 (tror jag skrivit exakt samma sak tidigare i tråden) och jag fattar inte varför alla nya monitorer idag ser ut som bajskorvar. Ta tex Genelec, Adam, Dynaudio eller Opal. Fy fan
_Fredrik_ skrev:Jag skulle jäkligt gärna ha ett par qm10 (tror jag skrivit exakt samma sak tidigare i tråden) och jag fattar inte varför alla nya monitorer idag ser ut som bajskorvar. Ta tex Genelec, Adam, Dynaudio eller Opal. Fy fan
brumel skrev:UK marknaden ar annorlunda och ljudidealet. Sen jamfors Guru med en gammal kulthogtalare som Epos Es14 darfor att den "svanger".
Inoiterna faster sig vid en annan parameter, den saknar egenkaraktar.
Engelsmannen tycker da kanske att Rega och Naim ar passande eftersom de pa intet satt saknar karaktar och later roligt. Nagon foreslog t.o.m. en rorhack eftersom Guru ar en snall last..
pgmj skrev:Vad döljer sig bakom det svarta tyget nertill på sidan på QM60?
http://guruproaudio.com/category/the-qm60/
Eller är det bara där av estetiska skäl?
IngOehman skrev:Luft, och lite annat.
Vh, iö
Tackar allra ödmjukast! Undertecknad hade glömt 'http://' framför webadressen. Fixat.Meanderdahl skrev:Tjohej.
Vill bara fästa uppmärksamhet vid att länken till den finska dealern på http://guruproaudio.com/category/dealer ... tributors/ far till ingenstans. Utifall någon som kan åtgärda detta råkar passera denna tråd.
Han svarade faktiskt på frågan vad som döljer sig bakom tyget... Sen är det väl uppenbart att det skulle se knasigt ut om vi inte hade tyget där, eller hur?Laila skrev:Varför svara "Luft, och lite annat. ", o inte svara på frågan,
"Eller är det bara där av estetiska skäl?" ?
m_persson79 skrev:Hur likt låter QM10 piP(s)?
IngOehman skrev:m_persson79 skrev:Hur likt låter QM10 piP(s)?
Dom är förhållandevis lika varandra.
Men hur MÄTER man det? Alltså - i vilken enhet anger
man "likhet"? Tror de som undrar behöver lyssna själv.
Släktskapet är rätt så stort hur som helst. I synnerhet
om man jämför med den högtalare som konstruktionen
av QM10 är baserad på - Ino pr10k, som är ett derivat
från piP.
Vh, iö
IngOehman skrev:Ja, jag tror ingen GURU-användare missat att de skall placeras så.
Det är det vanligaste ämnet som kommer upp på mässorna, och
det har diskuterats så det står härliga till.![]()
Hur de skall placeras framgår dessutom med önskvärd tydlighet i
manualen.
Vh, iö
Glans skrev:Finns de att köpa i sverige..Guru ?
RogerGustavsson skrev:Är det inte Ingvar man ska fråga när det gäller köp av Guru?
Men prissättningen är fri.Naqref skrev:Notera dock att man får inte leveransvägra.
phon skrev:Manager var det väl?
paa skrev:Men prissättningen är fri.Naqref skrev:Notera dock att man får inte leveransvägra.
F.ö. kan du ju säga till din volvohandlare att han inte får leveransvägra dig en ny Citroen, så får vi se hur det går!
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 21 gäster