Är det pK-folket som är vargflocken, eller?
Moderator: Redaktörer
perstromgren skrev:Jag skulle personligen gärna se mer av vetenskap och mindre av diskussion, men då ska jag väl inte hänga på ett diskussionsforum, kanske...
Ragnwald skrev:Upplysningstidens försvar av yttrandefriheten var samtidigt ett försvar av sanningen - som ställdes mot religiös vidskepelse och auktoritetstro. För 1800-talsliberaler, som John Stuart Mill, var yttrandefriheten en parallell till marknadsekonomin. Endast genom konkurrens mellan olika åsikter, kan vi närma oss sanningen.
Beakungen skrev:Eller kanske man inte ska ta sig själv på så stort allvar å inte tro att det lurar "onda" människor bakom varje krök
bomellberg skrev:Alla dessa ord censureras automatiskt:
*** **
Äh, det blev ju inte lika kul som när jag kom på det...
Mvh,
/Bosse
Wideglide skrev:...Sakfrågorna, både besvarade och obesvarade, känns relevanta, dravlet runt omkring tycker jag kan kvitta...
dimitri skrev:Wideglide skrev:...Sakfrågorna, både besvarade och obesvarade, känns relevanta, dravlet runt omkring tycker jag kan kvitta...
Det finns ett sätt att analysera vad som är vad i den pågående konflikten. Och då menar jag inte ett sätt. Det finns säkert andra sätt också. Jag kan tycka att alla som deltar med synpunkter på debatten mellan Naq, 0520, PS vs IÖ har en plikt att göra åtm en minsta ansats till analys.
Viktigaste är huruvida någon debattör diskuterar 1. åsikter/uppfattningar eller 2. personen. Det går att gå tillbaka och bilda sig en uppfattning. Almen har gjort en berömvät ansats till detta genom att i ett inlägg samlat en mängd citat från en av parterna. Läs dessa citat och försök klassa dessa såsom mest liknande 1 eller 2. Titta på den andra partens inlägg och försök göra samma bedömning. Någon har sagt att dessa citat är urryckta ur sitt sammanhang. Sant, det är alltid så med sitat. Det är lätt att hitta de sammanhang dessa är tagna ifrån.
Att säga it takes two to tango, alla är lika goda kålsupare, det är inte ens fel att två träter osv är att göra det lätt för sig.
Sysslar med 2 så finns det ett namn för sådant: karaktärsmord.
bomellberg skrev:Alla dessa ord censureras automatiskt:
*** **
Äh, det blev ju inte lika kul som när jag kom på det...
Mvh,
/Bosse
Wideglide skrev:Jag är inte säker på vad du menar, förmodligen är det bara jag som missuppfattar. Menar du att det är "karaktärsmord" om om "stridande" parter håller sig med en skarp retorik eller menar du att Naq med hjälp av "anhängare" begått/begår "karaktärsmord" på IÖ, eller rent av tvärt om?
Wideglide skrev:Jag kan tänka mig att som producent av (i det här fallet) högtalare så blir produkten en förlängning av ens personlighet:
Kritik mot produkten= kritik mot personen bakom...
Detta gör att personen antar en "försvarsställning" och retoriskt krig är ett faktum...
Ragnwald skrev:Beakungen skrev:Eller kanske man inte ska ta sig själv på så stort allvar å inte tro att det lurar "onda" människor bakom varje krök
Beakungen, vilka resultat har du kommit fram till, med dina egna mätningar?
phon skrev:Jag fattar inte ???
Är det pK-folket som är vargflocken, eller?
Vee-Eight skrev:Jag för min del tror att förfarandet var att person A:s påstådda fakta möttes av person B:s underkännande av fakta, som i sin tur uppfattades av person A som ett personangrepp då det logiskt innebär att A är en lögnare. A kallar sen B för lögnare då A fullt tror på sina fakta.
I detta avgränsade fall ovan så är egentligen ingen av dem en lögnare, kanske på sin höjd i brist på bättre vetande vilket absolut inte är synonymt.
Användare som besöker denna kategori: genstruktur och 13 gäster